Nekromanti i Vilken bok stå infernal Eaxlted och vad gör dse

Ceetan

Warrior
Joined
9 Jan 2004
Messages
246
Location
Stockholm, Bromma
Vilken bok beskriver det som hittils publicerats om dem? Jag skulle gärna vilja veta. Sen har jag hört en ana sak om Exalted, nu när vi ändå är inne på det, nämligen att Scallett Emperess/ RÖda Kejsarinna skall ha nåt slags förbund med Yozis....vet nån vad detta står?
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Infernals har än så länge inte fått någon full beskrivning - de nämns här och där, men några allmänna spelvärden finns inte. Det närmaste är ett exempel på en Infernal Exalted som finns i Blood & Salt, fast de har gett honom Solar-charms plus lite egna specialförmågor.

Vad gäller Scarlet Empress så hintas det lite här och där att hon antingen (a) slöt några förbund med yozis för att kunna aktivera Rikets försvarssystem i slutet av den stora pesten, och att de nu har drivit in skulden, eller (b) att hon försökte köpslå med Ebenholtsdraken och därför nu är fångad i Malfeas, där hon på ett eller annat sätt kommer att användas för att befria Yoziarna. Det senare visas lite grann i introt till ett av kapitlen i Dragonblooded (har för mig att det är Antagonist-kapitlet eller nåt sånt).
 
Top