Nekromanti I väntan på MM

Dr. Acula

Veteran
Joined
19 Mar 2002
Messages
176
Tyvärr är det så att jag för tillfället inte har råd att köpa Monsters Manual och jag undrade om någon vänlig själ här kunde lägga in några vanliga monster som man skulle kunna ha med i äventyren. Gärna med värden och sånt
 

Jaak

Warrior
Joined
17 Aug 2001
Messages
281
Location
sthlm
sök på näte de ska finnas nånstans de vet ja hitta de förut iaf.....
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
www.opengamingfoundation.org

Kolla monsterdelen av SRD:n. Där finns alla stats ni behöver. /M
 

Erik Brickman

Veteran
Joined
13 Oct 2000
Messages
138
Location
Örebro, Sverige.
Jag rekommenderar att du försöker få tag på nåt file-sharing program och efter detta är installerat helt enkelt letar efter en fri textversion av MM.
Lycka till!

Over and out. Dracopticon.
 

Jaak

Warrior
Joined
17 Aug 2001
Messages
281
Location
sthlm
men...

.....det ska finns en annan sida till som iaf jag tycker är bättre där kan man skicka in egna monster och så.... finns blider också å så lite mer text.... men jag kommer inte ihåg adressen....
 

Dr. Acula

Veteran
Joined
19 Mar 2002
Messages
176
Skäms på er

Piratkopiering av tv/data spel, film, musik har jag hört talas om men av rollspel? HUr kan ni ens tänka tanken? Fy skäms, där blir det fy skäms, skräddaren säger FYYYYY skäms, moderatorer gör nåt!!!
 

Erik Brickman

Veteran
Joined
13 Oct 2000
Messages
138
Location
Örebro, Sverige.
Re: Skäms på er

Snälla, var mer demokratisk i ditt "fy skäms" !
Det är väl lika illa eller lika utbrett att piratkopiera vilket man än väljer, så dom som gör detta med rollspelsgrejer är ju inte mer eller mindre bovar än dom som piratkopierar annat, eller hur?
 

Clas

Veteran
Joined
11 Jan 2001
Messages
71
Location
Göteborg
Re: Skäms på er

Dssutom är det knappast piratkopia om det finns publicerat på nätet i Open Gaming Foundation.
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,302
Location
Göteborg, Lindome
Re: Skäms på er

Jag tror i och för sig att han avsåg illegala inskannade versioner via Direct Connect eller liknande program.

Vad han menar med "mer demokratisk" vet jag däremot inte.../images/icons/doh.gif
Stöld är stöld antingen det sker på Internet eller i en butik.

/Mikael
 

EchoFive

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
153
Location
Stockholm
Creature Catalog -- gratis är gott

Creature Catalog innehåller en rejäl hög varelser och andra slemmiga saker som har konverterats från tidigare inkarnationer av D&D. Du kommer inte att hitta de som redan finns som "officiella" monster där, eftersom de finns i MM osv.
 

Clas

Veteran
Joined
11 Jan 2001
Messages
71
Location
Göteborg
Re: Skäms på er

Fel forum i och för sig men...
brukar inte stöld innebära att man tar bort något från någon. Stjäl man en bil så försvinner den från ägaren.
Kopierar man en bok så finns originalet kvar...

(Bara en fundering sådär)
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Re: Skäms på er

Det du i fallet med kopiering tar bort är inkomst för försäljare, distributör och tillverkare. Du stjäl alltså potentiell inkomst.
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Re: Skäms på er

Det du i fallet med kopiering tar bort är inkomst för försäljare, distributör och tillverkare. Du stjäl alltså potentiell inkomst. Du stjäl upphovsrättskyddat material som folk har rätt att få betalt för.
 
Top