Nekromanti I väntan på DoD6!!

Jagi

Veteran
Joined
27 May 2000
Messages
8
Location
En mil utan för uppsala.
Allt är bra med chronopia förutom att dom löser alla problem
med nutida maskiner gjorda i dåtida material. och alla konstiga yrken, raser och monster t.ex. alviska dockmästare, flygrockor, och fula bilder på dvärgar och alver. men det jag inte gillar har jag inte med.
allså modifiera eller ta bort allt man inte vill ha tycker jag.

-Jagi the wisard (med s)
 
G

Guest

Guest
Ïnstämer helt, gillar man inte nåt Ändra på det..

/ Med en blick som is har jag nuet och framtiden under uppsikt.
 

Pazuzu

Warrior
Joined
1 Aug 2000
Messages
225
Location
Stockholm
Re: Varför städer?

Suck va du gnäller!

Anledningen till varför jag älskar chronopia har just beskrivits i de fyra tidigare inläggen med början av dej. Om man bortser från den snörpliga kommentaren i slutet.

Chronopia har allt. Det är så otroligt fett och miljöerna är feta! Alver är kolla som fan. (Lite som i shadowrun) Dvärgarna är grymt bra och koolt beskrivna. Kolla bara bilderna på skäggen moha! Man förstår precis hur deras samhällen funkar. Goblinerna är koola och sådär lagom komiska men ändå med en mörk bakgrund. osv osv det skulle ta längre tid för mej att försöka övertyga dej än jag har batterier i datorn men allt du verkar bry dej om är mängden superlativ och alla fåniga bilder på krigare med axelplåtar på 5 cm. Jag ser de detaljerna också mej jag skiter fatalt i det! Möjligheterna med "världen" är brutalt oändliga! Väx upp nu för fan! Du behöver inte följa varenda bokstav i boken. Jag väljer att inte beskriva axelplåtar för mina spelare. Du bara kan inte skita i det. Fast det är ju ganska givet när du inte kan gilla nåt annat än västmark.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Den vanliga!

"Det är inget fel på Chronopia, förutom boffrigheten"

...och svengelskan, och att allt beskrivs som bäst, ballast, störst, mäktigast, kletigast, ondast, fulast, skitigast, kladdigast, coolast et cetera. Det sätter tonen på spelvärlden rätt hårt, och jag gillar inte den ton som sätts.

"Är det något du inte gillar kan du ändra det. Jag har spelat seriöst, oöverdrivet Chronopia-rollspel med minimalt boffrande, och det gick utmärkt."

Japp, och jag insåg tämligen fort att det var enklare att skriva något eget från grunden än att försöka ändra Catastrophia så att det passade mig. Jag är förmodligen för lat, eller nåt.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Ahem!

"Chronopia har allt."

Det är just det som är problemet: Chronopia har allt, inklusive det som jag inte gillar. Det tar mig kortare tid att skriva ett nytt rollspel med enbart det som jag gillar än att stryka det som jag inte gillar ur Catastrophia och synka ihop resterna så att det fungerar.

Jag nöjer mig med ett rollspel som jag tycker om. Det behöver inte vara fett, ha allt eller vara koolt. Det räcker med att jag tycker om det.

"det skulle ta längre tid för mej att försöka övertyga dej än jag har batterier i datorn"

Det skulle ta bra mycket längre än så. Jag har provat Catastrophia, jag gillar det inte en centimeter, men det är min smak. Visst, jag kan skita i superlativer, axelplåtar och svengelska, men faktum är att jag hellre väljer (eller skriver) ett rollspel som inte har dem i första rummet. Visst, det är fortfarande fantasy, men det är inte en fantasy som jag gillar. Så du skulle få jobba tills helvetet kastar ut snöbollar för att övertyga mig, men det är fortfarande min smak. Jag försöker inte hindra dig från att spela eller ens tycka om eländet - tvärtom försöker jag till och med förklara för andra insnöade individer varför staden är fantasy och hjälpa till i försvaret av härket.

Och vad får man som tack för hjälpen? Angrepp på min smak, tack så mycket!

"Fast det är ju ganska givet när du inte kan gilla nåt annat än västmark."

Ursäkta att jag har en annorlunda smak än vad du har. Kan jag få vara insnöad och inskränkt ifred nu?

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Den vanliga!

"Det är såna som du som ALDRIG ändrar på nåt. Du är en sån där som diskuterar regler under halva speltillfället, speciellt när något går emot dej, och när du spelleder kan du aldrig skapa lite spontan action och släppa loss lite grann."

Har du någonsin spelat med mig? Har jag någonsin varit spelledare för dig? Skulle inte tro det, va, så du har inte den blekaste om hur jag är som person, spelare eller spelledare. Du har inte den blekaste om hur mycket eller lite jag ändrar, hur mycket action jag har när jag spelleder eller hur lite regler jag diskuterar. Var god låt bli sådana personangrepp i fortsättningen!

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Nathan

Schattenmeister
Joined
5 Jun 2000
Messages
120
Spam

För att vara emot spam, spammar du själv ganska friskt om dina rollspel, Krille.

Vi vet att du har skrivit Västmark. Vi vet att du har skrivit en massa rollspel. Vi vet att du tycker att dina spel är bra (annars hade du inte skrivit dem). Vi vet att dina rollspel är gratis.

Men, IMHO så är alla dina inlägg som gör reklam för dina egna spel om och om igen, inget annat än spam.

Senast jag kollade hade Rävsvans ett helt eget forum för sina (dina) spel. Där kan jag tänka mig att man mycket gärna läser en massa inlägg som gör reklam för Västmark.

Här på DoD-forumet tycker jag IMHO att det är spam att så ofta som du gör det, göra reklam för Västmark.

N.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Spam, spam, spam, spam, egg and spam

I det här fallet var det iofs menat mer som ett skämt än som reklam, men jag glömde den glada gubben. Om du eller någon annan tog illa upp så ber jag om ursäkt.

Oftast använder jag dock Västmark (eller något annat jag skrivit) som jämförelse eller förklarande exempel till mina ståndpunkter. Om någon uppfattar detta som reklam och tar illa upp av det så ber jag återigen om ursäkt.

Jag hoppas verkligen att det inte är så illa som du gör sken av, att var och varannat inlägg här är reklam. Om så är fallet så säg till så ska jag omedelbart sluta läsa på det här forumet, så är risken minimal för Västmark-reklam.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Barcelona
Förlåt att jag lägger mig i...

..., men börjar inte det här vara farligt nära personangrepp? Jag tror du får ta och lugna ned dig lite grand.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Varför städer?

<I>Vad jag menar är just Chronopia är överdimensionerat till förbannelse.</I>

Och ändå citeras Fritz Leibers <I>Lankhmar</I> (Fafhrd och Gråkatt, du vet) titt som tätt i gamla DoD. Den stan är inte mindre den.

--
Åke
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
På honom, Krille! [NT]

Jag är lite djävulsk...

/Hans ansikte är ärrat av ordkrig och personangrepp. En Soldat.
 

Horus

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
205
Location
Sthlm
Re: Varför städer?

Jag tror att en anledning till att folk rackar ned så mycket på Chronpia är att dess fantasy är så annorlunda jämfört med all standard high-fantasy där de jättegoda högalverna bor i vita slott långt bort, de goda men misstänksamma skogsalverna bor i skogen, de argsinta dvärgarna i bergen och de onda orcherna i träsken. Det är sådant folk (inklusive Krille, verkar det som) vill ha.

Chronopia bryter mycket mot det där. Framförallt för att det hela är en stad, naturligtvis. Inga blommande ängar och gröna skogar här inte. Det ger en helt annan stämning än i högfantasyrollspel. Sedan är det ju det här med onda alver och snälla troll, som mkt få verkar uppskatta.

Så trots allt snack om nytänkande och originalitet (eller blandar jag ihop saker här? Är det lajvare som tjatar om det hela tiden?) verkar det som om folk fortfarande inte vill ha något annat än "de gamla goda rollspelen".

Och då hakar spelföretagen på så klart. Det är därför DoD v6 blir som det blir: Hög-fantasy.

/Horus
 

Pazuzu

Warrior
Joined
1 Aug 2000
Messages
225
Location
Stockholm
Re: Den vanliga!

Du är fullkommligt medveten om svaren så det är meningslöst att hugga tillbaks på det sättet. Jag poängterade bara att det är dej det är fel på och inte spelen. Det var inte ett personangrepp menat på det viset utan en hint till dej om att det här forumet inte finns till för att tillfredställa ditt tycke. Jag befinner mej bara här inne, därför att jag väljer att ignorera de andra spelen. Jag går inte in där bara för att säga att de suger. Det är okonstruktivt, dödar diskussioner och irriterar många.

Du gnäller på DoD och jag kommer gnälla på ditt gnäll. Allt hör lika lite att göra på DoD-forumet. Håll dej till de andra forumen om du bara ska gnälla. Vi vet exakt vad du tycker plus att alla redan kan länken till västmark, så man vill inte läsa det i var tredje inlägg av dej. Du är rätt konstruktiv så försök skippa alla menlösa hata-DoD inlägg tack.
 

Fanatic Assasin

Veteran
Joined
28 Sep 2000
Messages
143
Location
Stockholm, Sverige
tjat bara tjat

Allvarligt var lite allvarliga. Det finns ett hemskt och djävulskt ordspråk som heter "det finns inga dåliga väder bara dåliga kläder". Nu är detta inte riktigt samma sak men JAG anser att det i stor grad kan bytas till "det finns inga dåliga rollspel bara dåliga SL", inte riktigt lika snittsigt men jag tycker nog att NÄSTAN alla rollspel kan duga bara SL och spelarna (som också har en viktig roll) sköter sig. Själklart finns det undantag och jag kommer säkert att få massor med skit (som vanligt/images/icons/frown.gif) för inlägget men det är trots allt bara min åsikt.

/ Fanatic Assasin
"mångsidig som en plattfisk"
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Re: Spam

Vi vet att dina rollspel är gratis.

Inte alla. Eon och neotech är inte gratis och dom har herr Krister Sundellin varit med och utveklat om jag inte minns helt fel
 
Top