Nekromanti I see you....

Tippis

Warrior
Joined
17 Oct 2001
Messages
356
Location
Uppsala (ina da Flogsta Ghetto)
Eftersom Neotech är (om jag inte missförstått saker och ting helt) ett cyberpunkspel, så måste det ju i gammal hederlig cyberpunkanda finnas en sjuhimlans massa gadgets. Tack och lov finns det utförliga utrustningslistor, och i värsta fall kan man sno från Cyberpunk RPG, men en sak saknar jag...

Sensorer

Inblandat i stridslarmet i NO, finner man kommentaren "militära förband använder oftast inte avståndsmätare eftersom det räcker med att målet har en laserdetektor för att han ska upptäcka att någon siktar på honom" (ungefär... har inte boken framme) och det är ju helt logiskt.

Tanken kan dock föras vidare, varpå man ställer sig frågan hur mycket av allt godis i NO/N2 är egentligen användbart?
Varför använda målidentifiering, den kan ju avslöja din position?
Varför använda lasersikten, enligt samma anledning (se bara i Leon... världens mest korkade prickskyttar)?
Hur upprätthåller man ett stridsledningsnät under radiotystnad?
Ska du smyga, måste du ju se till att du inte ger ifrån dig NÅGRA SPÅR ALLS!

Jag får känslan att vad som händer med krigsmaterielet nästan överallt, utom kanske hos polisen, är att så fort de fått in en låda handkanoner plockar man genast bort, eller åtminstone stänger av, allt onödigt skräp som bara tar upp en massa vikt. Att polisen inte gör det beror på att de vill ha all "edge" dom kan få, och de förutsätter att småbuset de ska ta hand om inte knallar omkring med laserdetektorer på sig...

Ehm.... (tappar tråden)... jo... frågan är, vilka använder alla dessa high-tech-leksaker, och vad skaffar man för att göra leksakerna värdelösa?

Några förslag?
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
alla som har pengar använder dem och alla som har en emp-granat kan göra dem funktionsdugliga.
tråkigt nog funkar inte emp på allt för rika köpare av hightech eller folk som snurrat in sig i folie.

nåja.. polisen kan väll inte ha allt det smaskigaste i världen. lite pengar måste ju gå till den fete politikern oxå, inte sannt?
 

Tippis

Warrior
Joined
17 Oct 2001
Messages
356
Location
Uppsala (ina da Flogsta Ghetto)
<blockquote><hr>alla som har en emp-granat kan göra dem funktionsdugliga<hr></blockquote>
...antar du menar funktionsOdugliga... vad jag sedan anser om emp-granater ska jag nog hålla för mig själv, annars tänker jag ju inte som Neogames /images/icons/tonguea.gif

Men jo, det var lite det jag tänkte. Det känns som om en stor del av det som beskrivs bara är leksaker för dom som har för mycket pengar och för lite vett, men det är klart, vad skall en stackars spelare annars bränna sina surt förvärvade slantar på?

Mat? Hyra? Äh! Ge mig ett LI/IR/AACOM-sikte istället... det kostar ungefär lika mycket...
 
Top