Nekromanti I natt jag drömde

Herr Grönstedt

Swordsman
Joined
29 Dec 2000
Messages
444
Location
Linköping
Var det en sanndröm?

I natt fick jag ett paket med posten. Jag kom inte ihåg att jag hade beställt det, men det hade jag tydligen. Det var från en av er på forumet, men vem minns jag inte. I paket låg två tjocka häften och en bok. Häftet var egenhändigt ihopsnickrad och innehöll en hel kampanj. Framsidan och baksidan var av ljusgrönt, lite tjockare papper och hade ett hål så att man såg titeln på det första bladet innanför. Det andra häftet innehöll resursmaterial, kartor, rollpersoner, spelledarpersoner. Båda häftena var tjocka och rikligt illustrerade. Och båda var daterade 1992.

Boken som medföljde var i hårdpärm och den var också välanvänd och ordentligt tummad. Det visade sig att det var spelet som kampanjen tillhörde. Spelet hette Sons of Jacob. Det verkar som att det var ett spel som utspelade sig i det Gamla testamentets värld och titeln anspelar på Jacobs söner som var anfädrarna till de 12 israelistiska stammarna.

?Jag undrar hur den delen av Bibeln dök upp i min dröm... Man kunde kanske tro att jag sett TV-serien The Handmaid's Tale, som till stor del bygger på denna del av Bibeln ser jag när jag Googlar men så var inte fallet.

Är det någon som känner för att skicka mig ovanstående paket? Jag skulle gärna läsa och spela det.
 
Top