Nekromanti I fail at life

The_Gorger

Hero
Joined
28 Aug 2002
Messages
920
Location
Strömstad, Västra götalands län
Ok, host host. Förra året postade jag detta inlägg, men hur gick det?

Tja, jag skaffade Abyssos, och skrev klart konventsscenariet till GothCon. Allt annat misslyckades jag ganska hårt med. Det höra ihop med att jag i efterhand insett att målen var v ä l d i g t högt ställda. Årets planer blir mer tråkiga, men mer realistiska.

- Få klart 725: En stäppodyssé

- Rollspela Gondica utan att ha någon koppling till ovan nämda GC-scenarie.

- Ge mig i kast med ett scenario till GothCon XXXII

- Posta något meningsfullt här varje månad
 

Axelsson

Warrior
Joined
9 Jun 2000
Messages
336
Location
Munkedal, Bohuslän
Man lovar så mycket!

Vad lovade jag?

1. Försöka få till ett någorlunda regelbundet spelande.
Jag spelade mer än på länge förra året, men regelbundet var det knappast. :gremlaugh:

2. Bli klar med min högskoleutbildning så att jag kan sponsra Nightowl och ge ut Vastus Magnus-modulen i tryck.
En vecka kvar, sedan börjar jag jobba. :gremsmile:

3. Lägga upp minst tre av de saker jag har börjat att skriva på, men inte blivit färdig med
Detta blev det inte mycket av, jag hittade ett halvfärdigt dokument till Ekomantimodulen här om dan. Jag som lovat Nightowl att fixa det. :gremblush:

I år lovar jag att fixa till tredje punkten och att tvinga Nightowl att klä ut sig till Strigo på nästa Lincon. :gremwink:

/Mattias
 

Axelsson

Warrior
Joined
9 Jun 2000
Messages
336
Location
Munkedal, Bohuslän
Re: Ok, men...

...vi hoppas ni inser att vi andra kommer att kräva fotobevis. (-:
Jag ställer gärna upp och fotograferar, nu när jag har en bra anledning att åka till Lincon igen. :gremlaugh:

/Mattias
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Update: Lincon-dröm

Enligt mina drömmar ska jag arrangera ett Batman-lajv på LinCon som kommer att få 11 deltagare. Vi får se hur detta interfererar med mina övriga planer.

Erik
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,900
Location
Port Kad, The Rim
Viro nóctulan (OT)

Batman är en av få superhjältar som faktiskt skulle kunna ha en motsvarighet i Vidonia. :gremwink: Han är ju detektiv med underting, utan några extrema superegenskaper.
 

The_Gorger

Hero
Joined
28 Aug 2002
Messages
920
Location
Strömstad, Västra götalands län
Re: Jag är lugn...

Jag kan för övrigt berätta att jag för några nätter sedan satt uppe och tesade olika sätt att lösa pälsiga ben-problemet. Tyvärr lyckades jag så bra att jag inte kunde komma ut. Det hela slutade med att jag fick skära mig loss :gremsmirk:
 

The_Gorger

Hero
Joined
28 Aug 2002
Messages
920
Location
Strömstad, Västra götalands län
Vi har redan valt sida

Det verkar som att LinCon är just det perfekta tillfället. De har fantasy vs sci-fi som tema, där varje lag får poäng osv. Exempel är dräkter. Fantasy verkar redan kamma hem minst två poäng.
 
Top