I förrgår, när kriget kom

Rangertheman

Myrmidon
Efter att ha deltagit som markör i Sjukvårdsövning 26 blev jag lite sugen på att köra något rollspel med krigstema. Jag tänkte försöka få med mig min son och hans kompisar, som också deltog i övningen.

Jag har läst @Mogger spelkrönika och känner att T2K helt klart är ett alternativ. Att Karlsborg figurerar i den svenska settingen är lite kul, eftersom jag gjorde lumpen där. Expert Partisan (@Mekanurg) verkar också mycket bra, även om 80-talssettingen är delvis förlorad på tonåringar.

Ni som spelat ett, eller bägge, kom med input! 🙂

Last edited:
Vill man ha regler som lägger krig på en realistisk nivå utan att det blir detaljistiskt är T2000 helt rätt väg att gå. Finns inget annat system som ens kommer i närheten.

Jag skrev ett playset till Fiasco en gång. Jag gillar inte ens spelet, men tyckte att playsets ofta var felskrivna så jag ville fixa till det. Tja, om inte denna pitch säljer...

Vill man ha regler som lägger krig på en realistisk nivå utan att det blir detaljistiskt är T2000 helt rätt väg att gå. Finns inget annat system som ens kommer i närheten.
Medhåll. Mycket bra. Vidare bästa sandlådespelet jag spelat, typ någonsin (är rätt kräsen när det kommer tillsådana förvisso). Vill man ha ett enkelt kort upplägg så bör en helt ordinär roadmovie funka fint.

Back