Nekromanti I en värld fylld av paddor och dylikt...

myran

Veteran
Joined
13 Dec 2011
Messages
47
Hej,

För ett par dagar sedan så beslutade jag mig för att prova på att scripta lite html5 + javascript. Det hela mynnade ut i ett projekt jag döpt till eon-skada, ett verktyg för att slå fram skada för att underlätta för min flickvänn när hon är SL.

Det är inte klart, men hoppas bli klar med det innan veckan är slut. Koden är inte så snygg heller men hyffsat funktionell iaf. Om ni är intresserade av att bidra med kod eller testa det/följa utvecklingen så är det hostat på: http://code.google.com/p/eon-skada/

Är detta något som möjligtvis skulle kunna intressera fler? Isåfall kanske jag orkar lägga ner mycket energi på det och skriva in fler träff-tabeller i koden.

/Niklas
 

myran

Veteran
Joined
13 Dec 2011
Messages
47
Kommer lägga upp en zip med allt innehåll när jag nått en "färdig" version + låtit min flickvänn lägga in lite design - något jag inte har känsla för alls. :gremsmile:

Räkna med en vecka eller två så, dessutom funderar jag på att göra något liknande för att slumpa fram intressanta händelser - någon som sitter på hemmasnickrade tabeller som ärmer intressanta än orginalen? gärna specifika för vissa miljöer.
 

myran

Veteran
Joined
13 Dec 2011
Messages
47
Nej, typ de tabellerna som spelledaren kan slumpa fram händelser under ett spelmöte. Finns någon för stads miljö bland annat i eon3...

Föresten, måste bara få en sak klargjort för mig;

När man gör skada på 10+ så är det ytligskada + den allvarliga skadan väll? Förr i tiden så kallades det för extra skada så jag har alltid adderat effekten av den på den ytliga skadan.

Har jag tänkt rätt eller har jag misstolkat det hela eller har det ändrats?

Anledningen var att några utfall med 10'an och låg skadeverkan resulterade till att den "allvarliga skadan" blivit lägre trauma och smärta än den ytliga...
 

duncan_UBBT

Swordsman
Joined
9 Aug 2009
Messages
716
Location
Skövde
När man gör skada på 10+ så är det ytligskada + den allvarliga skadan väll? Förr i tiden så kallades det för extra skada så jag har alltid adderat effekten av den på den ytliga skadan.

Har jag tänkt rätt eller har jag misstolkat det hela eller har det ändrats?

Anledningen var att några utfall med 10'an och låg skadeverkan resulterade till att den "allvarliga skadan" blivit lägre trauma och smärta än den ytliga...
Jag är inte säker, men jag tror inte man skall lägga på den ytliga skadan. Man skall dock inte rulla flera slag med T10:an så som man gjorde i 2an.

Kollade lite i Spelledarens Guide. På sidan 50 i checklistan (4c) står det: "Observera att man inte lägger till skadeeffekterna från en ytlig skada om man har fått en allvarlig."
 

myran

Veteran
Joined
13 Dec 2011
Messages
47
Okey, tack! Då ska jag fixa till koden lite...

Edit: Nu är koden fixad och commit'ad.. Önskar jag hade tillgång till träfftabellerna/skadetabellerna här på jobbet då hade jag nog hunnit fixa en hel del idag.
 

sirfrog

Warrior
Joined
29 May 2011
Messages
230
Location
Elsweyr
En förvirrad användare undrar om man kan köra koden på något enkelt sätt nu sådär innan?

för övrigt är jag säker på att det finns en komprimerad träfftabell som bara tar upp en enda A4 svävande någonstans på internet. Jag har också för mig att den syntes på forumet för inte så länge sen...? Kanske någon forumit minns den?

Annars är jag väldigt intresserad. Den generator jag hittills gillat bäst är det beräknande stridsarket på Mylingspel. Jättebra för mooks och diverse banditer, även om jag ibland får huvudbry över tursystemet.

/Frog, som konstaterar att rättstavningen vill ändra "tursystemet" till "turksystemet"
 

myran

Veteran
Joined
13 Dec 2011
Messages
47
Spider Jerusalem said:
Jag testade koden och grunden fungerar även om det är fulhackat.
Hehe ja, koden är inte vacker... :gremlaugh:

Kanske kommer lägga ner lite tid på försöka snygga till den sen, men just nu vill jag bara få en fungerande version till att börja med.

EDIT: Vill någon rätta / snygga till koden så kan jag fixa skrivrättigheter till källkoden btw.
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
SirFrog said:
för övrigt är jag säker på att det finns en komprimerad träfftabell som bara tar upp en enda A4 svävande någonstans på internet. Jag har också för mig att den syntes på forumet för inte så länge sen...? Kanske någon forumit minns den?
Den finns att ladda ner i den här gamla tråden:
Eon 3 Träff och skade A4

Väldigt smidig sammanfattning att ha.
 
Top