Nekromanti I den här tråden...

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,615
Location
Huddinge
Men om man ska vara off-topic på en off-topic tråd så måste det betyda att man måste vara on-topic.

Klurigt det här.


//Lukas som om inte annat får fler inlägg
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: I den här tråden... [OT]

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/dW-5_dV3wUs"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/dW-5_dV3wUs" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,615
Location
Huddinge
nu tycker jag av vi ska vara seriösa en stund och prata om våra utsatta vänner i jorden, Grönsakerna.
för som våra stora profeter "the Arrogant worms" säger:
Vegetables live in oppression,
served on our tables each night.
This killing of veggies is madness,
I say we take up the fight.

Salads are only for murderers,
coleslaw's a fascist regime.
Don't think that they don't have feelings,
just cause a radish can't scream.
 

Petter42

Swordsman
Joined
10 Jun 2009
Messages
635
Location
På väg ut ur den bokstavliga garderoben.
Jag håller med! Vi måste frige palsternackorna! Jag struntar i om dom är tama och inte kan klara sig i vildmarken och att dom kommer springa ut på motorvägen och orsaka kaos! Det här är en fråga om integritet, principer och att göra ett uttalande!
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,615
Location
Huddinge
Petter42 said:
Jag håller med! Vi måste frige palsternackorna! Jag struntar i om dom är tama och inte kan klara sig i vildmarken och att dom kommer springa ut på motorvägen och orsaka kaos! Det här är en fråga om integritet, principer och att göra ett uttalande!
Som jag sa till domaren som dömde mig. "jag hade dödat de där bönderna igen, bara för att rädda en till rädisa"
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Petter42 said:
Men va fan Petter! Skärp dig! Det där är ju inte off topic!
Det var det jag tyckte också, men sen kom jag att tänka på en grej … varför i hela friden har Applejack grisar på gården om de är vegetarianer?!
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Petter42 said:
Det har jag också tänkt på... någon har föreslagit tryffelgrisar, men jag vet inte riktigt om jag tror på det.
Det var ju iofs ett hyggligt vettigt argument. Men jag tror mer på att det finns en hemlig kabal av köttätare. Kanske är det Granny Smith som är ledaren?
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Utan någon som helst yrkeserfarenhet men... Mycket beror på hur pass komplexa proteinerna är som viruset har för att binda vid kroppens celler. En del protein är tämligen enkla och beständiga (ändras inte så lätt via mutationer) och då ger antikropparna också gott skydd under lång tid. Andra protiner är sådana att en enstaka mutation som ger en annan aminosyreföljd, kan förändra proteinets veckning rejält, och då duger sas. inte antikropparna lika bra.

Om det dessutom är ett RNA-virus som har lite högre mutationsbenägenhet, så betyder det att skyddet blir kortvarigt.

Influensavirus är ett typexempel. Det har komplexa protiner och är ett RNA-virus.

Sen har vi extra elaka virus, som t.ex. hiv, som har glykoproteiner som är mycket svagt fästa i vriuskroppen (Van der Waals-bindning, en mycket svag binding) och helt enkelt kan trilla av när en antikropp fäster vid ett protein, så att viruset fortfarande kan binda vid celler med de övriga proteinerna. Det är ett av de stora problemen med att få fram fungerande hiv-vaccin, mängden antikroppar måste vara mycket stor för att ge skydd. (Och ja, sen är hiv ett RNA-virus med hög mutationstakt...)
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,888
Location
Port Kad, The Rim
<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/qsS9QRG_Q2c&feature=related"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/qsS9QRG_Q2c&feature=related" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,615
Location
Huddinge
Jag kom just på en plan för att rädda ekonomin.
Allt vi behöver göra är att kapa lämmarna på brottslingar och använda dem för att att klubba ihjäl sälar.

/Mumintrollet
 

Petter42

Swordsman
Joined
10 Jun 2009
Messages
635
Location
På väg ut ur den bokstavliga garderoben.
Men det där stämmer ju inte! Vi vet alla att relativitetsteorin mera har med den relativa hastigheten att göra än att det är just ljuset som färdas, så om gnuer skulle kunna uppnå sådana hastigheter skulle det påverka oss ungefär lika mycket oavsett vad som råkar röra sig med den hastigheten. Att försöka skuta gnuer i en partikelaccelerator är alltså rätt onödigt, då man kan bara ta vilken klump av likartad materia som helst. Sedan är det kanske lättare att accelerera en gnu, för vi vet ju alla att det är det snabbaste djuret i världen.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Mekanurg said:
<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/qsS9QRG_Q2c&feature=related"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/qsS9QRG_Q2c&feature=related" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>
Mekanurg, det där spelet har jag spelat, det heter flOw
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: I den här tråden... [Lite OT]

Dnalor said:
Jag skulle vilja be alla i tråden att skärpa sig och hålla sig till ämnet.

Guldutvinningen i Västerbotten.
Var vänlig och för en tydlig diskussion innanför ämnets ramar. Annars blir jag tvungen att bryta ut en deltråd. Ta hänsyn till regel 48:
Regel 48: Glöm inte vinterdäcken!
/solvebring som modererar en moderering, bara för att han kan. Jag kan vissla också...
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: I den här tråden... [OT]

anth said:
Snart är det val, vem tror ni vinner - Republikaner eller Demokrater?
Själv röstar jag på demokraterna för att buffalax är en så härlig översättning av turkhit.
Nazisterna, helt klart. Av denna enkla anledning:
*sjunger*
Det var en gång en gubbe som hette Rudolf Hess
Han var så rädd för judar, han var så rädd för gäss
Han tog ett plan till England för att skipa fred
Fick sitta uti finkan tills dagen han avled
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Re: I den här tråden... [OT]

Kvinnor är som män; ganska salta och fyllda med kött.
 
Top