Nekromanti Hyper space engine!

dream

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
1,030
Location
Portsmouth, England
Så trevligt!

Jag har dock för mig att denna teori varit på tapeten ett par gånger tidigare, i Illustrerad Vetenskap om jag inte missminner mig.

Men att de fortfarande blåser upp den bör väl innebära att de fortfarande testar den kan jag tänka.

Hur som helst, jag har klurat på en bra motivering till varför vi (människan alltså) kommer att besöka andra solsytem någon gång i framtiden: För att de finns

Duger gott enligt mig! :gremwink:
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Pengatiggeri, fjäsk, fjäsk

Det där är enligt min uppfattning klassisk pengatiggeri. Nyckelord för sådana typer av tiggeriartiklar brukar vara:

Vi ska göra X (dvs hitta liv på mars, resa i överljudsfart etc) inom en inte allt för lång framtid. Det kommer dock krävas avancerad forskning och mycket pengar.

Som man också märker i artikeln har man egentligen inte upptäckt någonting nytt ens, utan "arbetar" på det. Typisk söka.efter.sponsor-fjäsk med andra ord.

//erik. läser ju om sånt därna shit
 

Spitfire

Swordsman
Joined
16 Jul 2003
Messages
420
Location
Staden med tre hjärtan
konspirationsteoretikern inom mig mumlar något om att det bara är förberedelser för att presentera en prototyp byggd av den stulna motorn från de tefat som amerikanska militären haft gömda sen Roswell... o_O
 
Top