Hyllningstråd till hur fantastiskt det är med Actual Plays

VikingGamer

Warrior
Jag vill hylla AP poddar, oavsett om de är video eller bara audio.
Hoppas andra vill haka på och jag kanske tar fler exempel ifall tråden fortsätter...

Jag tycker det är helt fantastiskt, så fantastiskt att min tid på AP youtube +AP audio podcast är minst 10x min tid på Netflix och alla liknande tjänser tillsammans.

Några exempel:

1 Att kunna lyssna på flera olika genomspelningar av Konfluxsviten, från Vi Spelar Rollspel's klassiska, till Vi Fummlars nyare, och senare AltorsVidder om den släpps där från Patreon nivån senare? samt på Engelska via Crucible Gaming (on top of det jag spelat själv + Granströms böcker)
2 Att kunna lyssna på Callof Cthulu Masks of N. från Red Moon, samt från Syndikatet (två av mina absoluta favoritpoddar), och ha kvar att se Telling Tales version och minst en till SKA bli fantastiskt, samma med Orient Express (vet minst 2 versioner...)
3 Att höra hur olika poddar tar sin an KULT, från Äventyrarna (var det de?) som körde flera varv på The Driver i solo rollspelsformat, via Red Moon's radio-teater-skräck som för tankarna till Hellraiser och mardrömmar där sinnen slits sönder, till när Gestalt kör Det Okända som jag lyssnar på nu och 4 avsnitt in (av 6) känns som en blandning av Lars Noren och David Lynch, inte alls Hellraiser, medan
4 Rollspelet Alien: Spelat som skräck (första filmen) av flera poddar, spelat precis som "Aliens" av amerikanska poddar på youtube, spelat i mycket mindre skala (2 episoder, up close and personal) av svensk podd, Trotsa Fara

och då har jag inte nämnt allt som finns till mina kanske allra största favoritspel Symbaroum och The One Ring

Samma spel, helt olika ton
Samma äventyr, olika ton, olika händelseutfall
Fokus på teater och karaktärer, fokus påhandling

Så djäkla häftigt ubud!

Keep it coming. Tyvärr kan jag inte vara Patron för i närheten så många jag skulle vilja

Vad vill ni hylla?

Back