Nekromanti Hyllning till rollspel.nu

JohanKarlsson

Not the one
Joined
13 May 2010
Messages
212
Location
Göteborg
Med detta mitt hundrade inlägg vill jag hylla rollspel.nu!
Utan detta forum skulle mitt rollspelsliv vara en futtig glimt av den skatt det nu är!
 

Radioaktiv

Hero
Joined
13 Feb 2011
Messages
1,310
Location
Nästan Brätte
Awesome!

Kanske lite eftersom "WRNU is like a box of chocolates, you never know what your'e gonna' get." Kanske.

För mig är det en av de få platser där jag bara blir behandlad som en annan tjomme i första hand, och inte tjej. Hur skönt som helst.

Thanks :gremsmile:
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Radioaktiv said:
Awesome!

Kanske lite eftersom "WRNU is like a box of chocolates, you never know what your'e gonna' get." Kanske.

För mig är det en av de få platser där jag bara blir behandlad som en annan tjomme i första hand, och inte tjej. Hur skönt som helst.

Thanks :gremsmile:
Tjejer finns inte på internet, det vet alla.

Annars håller jag med om att wrnu och chokladliknelsen. Det bland bästa är att det är en sån blandning mellan feminazis och SDUare. (jk)
 

Radioaktiv

Hero
Joined
13 Feb 2011
Messages
1,310
Location
Nästan Brätte
Tjejer finns inte på internet, det vet alla.

Annars håller jag med om att wrnu och chokladliknelsen. Det bland bästa är att det är en sån blandning mellan feminazis och SDUare. (jk)
I am a lie?! D:
 

Save

Veteran
Joined
24 Jun 2012
Messages
151
Jag gillar att moderatorerna har blivit mer toleranta på sistone och klarar av att ta emot sakliga svar på deras frågor.
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,582
Location
Göteborg
Kan bara instämma med JohanKarlsson!

Jag kan inte fatta att jag inte hittade hit förrän så här sent i min RPG-karriär.

Jag älskar att omge mig med likasinnade och mitt intresse för rollspel överhuvudtaget har tagit ordentlig fart.

Plötsligt börjar jag på allvar fundera på att skriva egna rollspel.

Jag älskar att bolla idéer. Jag har på kort tid fått många fina idéer och jag försöker posta idéer till andra när andan faller på.

Jag älskar det faktum att det finns andra som bryr sig om frågor kring rollspel som jag aldrig ens reflekterat över. Jag har numer en tydlig bild av hur en orch-transa skulle kunna se ut.

Och för första gången på mycket länge är jag ordentligt nyfiken på att lära känna nya människor. Jag hade aldrig åkt upp till NärCon om det inte vore för Elmrig till exempel.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Fel tid och fel plats

Save said:
Jag gillar att moderatorerna har blivit mer toleranta på sistone och klarar av att ta emot sakliga svar på deras frågor.
Den där "komplimangen" är lika smickrande som att säga "vad roligt att du slutat misshandla dina barn".

Sådant undanber vi oss.

Vill du framföra kritik till moderatorkåren eller redaktionen går det förstås utmärkt, men starta då en egen diskussion om saken i stället för att kidnappa någon annans. Och använd klarspråk i stället för att förklä kritiken till en "komplimang".
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,582
Location
Göteborg
Jo, för att fortsätta så stormtrivs jag och rollspel.nu är faktiskt en av typ tre sidor som jag besöker så gott som dagligen...
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
JohanKarlsson said:
Med detta mitt hundrade inlägg vill jag hylla rollspel.nu!
Utan detta forum skulle mitt rollspelsliv vara en futtig glimt av den skatt det nu är!
Stämmer in i hyllningen.

Ditt positiva inlägg gjorde mig väldigt glad!

markuslinderum fyller på med en massa bra saker som gör wurrnu till en underbar plats att hänga på. Inlägget du postar Markus är väldigt glädjande och jag får samma fealings som du.

Jag har en dag i veckan med några futtiga timmars rollspelande, men wurrnu skänker ju x-antal timmar till i veckan. Ibland lite för mycket.. Men va Fnuk gör det!

Heja wurrnu!
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,471
Location
Stockholm
solvebring said:
Gemenskapen
Kunskapen
Supporten
Glädjen
Andan
... Och mycket mer. :gremsmile:

... Inlägg 10.500. :gremdrink:
Och inte nog med det ... sätter man ihop de första bokstäverna i varje ord i din lista så får man ...

GKSGA!

Coincidence? I think not! :gremlaugh:

/M
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
+1, wrnu är riktigt bra grejjer.

Framför allt får jag tacka forumet för att det satt mig i kontakt med människor som fått mig att inse vilken typ av spel jag egentligen vill spela och människor som spelar de spelen (markuslinderum och hans marathonlopp fram och tillbaka till Linköping för en omgång Utpost är ett kvittto på att passionen lever i rollspelssverige).
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Ett rosaskimmer av vänner som finns var du än är,
öppna armar, leenden, en webplats så väldigt kär,
som delar samma glädje, kreativitet och lust,
där vi bråkar som gamla älskare, åh hjälp och suck och pust.

Men en webplats i all ära, och äras den som bör,
så alla lyss nu ni som hedras, lyss på mig och hör!
För ingen är ensam med likasinnade blott ett knapptryck bort,
och här finns många olika fast alla är en omtyckt sort.

Så Hell! vår rosa webplats, ja hyllas bör den ju,
men ärligt talat, de som borde hyllas är du och du och du.

KRAM!
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Magnus Seter said:
solvebring said:
Gemenskapen
Kunskapen
Supporten
Glädjen
Andan
... Och mycket mer. :gremsmile:

... Inlägg 10.500. :gremdrink:
Och inte nog med det ... sätter man ihop de första bokstäverna i varje ord i din lista så får man ...

GKSGA!

Coincidence? I think not! :gremlaugh:

/M
Ehm, va? :gremconfused:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,615
Location
Rissne
Varje gång jag hör folk klaga över att det skulle vara dålig eller elitistisk stämning här, eller att vi inte skulle vara välkomnande, så tänker jag direkt bara på... öh, resten av internet. Ni vet, Flashback, Familjeliv, Facebook och Aftonbladets kommentarsfält. Och så inser jag att vi är mjuka, trevliga, respektfulla och på alla sätt och vis en jävligt trevligt bunt människor. Jämförelsevis då, alltså.

Plus: Utan wrnu skulle jag idag inte ha någon spelgrupp, jag skulle inte ha gett ut tre spel, jag skulle överhuvudtaget ha en jävligt mycket fattigare existens. Wrnu är en mycket viktig hörnsten i mitt liv, och jag har mycket svårt att tänka mig ett liv utan er.

Så tack! =)
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Ville tacka alla jag med, nu med mitt sexhundrade inlägg och allt.

Är inte riktigt lika gammal räv som många andra, men rollspel.nu är definitivt det forum jag läser och skriver oftast i.

Tack för all hjälp jag har fått genom åren, och tack för att ni alla finns och tänker och skriver så bra saker.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,615
Location
Rissne
krank said:
Plus: Utan wrnu skulle jag idag inte ha någon spelgrupp, jag skulle inte ha gett ut tre spel, jag skulle överhuvudtaget ha en jävligt mycket fattigare existens. Wrnu är en mycket viktig hörnsten i mitt liv, och jag har mycket svårt att tänka mig ett liv utan er.
Also: Utan er skulle jag fortfarande bara vara en inskränkt tradspelare som föraktade alla spelstilar utom min egen, som inte tyckte att D&D var ett rollspel och så vidare. Tack för att ni gjort mig till en bättre människa och en bättre rollspelare!
 
Top