Nekromanti Hyllan med målarböcker

Per Folmer

Swordsman
Joined
13 May 2011
Messages
449
Location
Söder om Göteborg
Vet inte om ni haft någon sjysst promotion på olika illustratörers kända verk i bokformat (Jag tror det varit lite smådiskussioner). Men om ni vill så hade det varit intressant att tipsa varandra om ett par.
När jag får in något jobb där det blivit pengar över, så brukar min personliga behovstrappa ha ett snett steg där böcker och tidningar hamnar över kläder och skor.
Därmed presenterar jag min senaste bok:

THE ART OF BROM



Som ett rätt stort fan av illustratören Brom är denna boken den första bok jag tyckt fyllt min målarmana till brädden. Det är tyvärr inte så mycket skisser i den, vilket kan vara lite tråkigt, men för en som har massa "concept art"-böcker och liknande så är det gott med hederlig fet olja.







 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,109
Location
Tindalos
När vi började lära oss skissteknik med tanke på design, form, färg och produktframställan så fick vi lite tips på en del böcker.

Daniel Simon gav för ett tag sen ut en bok vid namn Cosmic Motors. Efter den utgivningen så har han blivit känd och gör numera en hel del åt Hollywood.

Daniel Simon



Scott Robertson är en annan kille ni ska ta en titt på. Jag köpte hans bok Drive i samband med Cosmic Motors och den har en hel del skisser och bilder på rullande fordon, att utnyttja till Sci-Fi och postapokalyptiska miljöer.

Scott Robertson



 
Top