Krille;n64064 said:om ni ser en ensam och övergiven Marvel Heroic Roleplaying i en butik nånstans, köp den illa fort!
Det finns ett gäng billiga exemplar på Amazon...
Krille;n64064 said:om ni ser en ensam och övergiven Marvel Heroic Roleplaying i en butik nånstans, köp den illa fort!
Utöver det faktum att jag tröttnat på de stora T6-pölarna som imho är grymt omsidiga, är det mesta med Fantasy! bra från början till slut.
Vilken fin hyllning. Jag vet inte alls om jag skulle ha tyckt om det i verkligheten, men här och nu kunde jag liksom känna lite av smaken på hur bra det var.Fridigern;n64259 said:Khelataar. …
Helt ärligt har jag inte ens läst kampanjvärlden som kom med för jag gör alltid mina egna ändå.
Anchorman;n64301 said:Intressant Krille att du hyllar Marvel, det är nog det mest brutna regelsystem jag någonsin spellett. Kan nog vara att jag tolkat reglerna fel eller nåt men systemet funkar helt enkelt inte.
Om du gillar d20 Modern borde du slänga ett öga på Star Wars Saga, som på många sätt är en reviderad version av d20M. Klasserna fungerar på liknande sätt, att du varannan level får ett bonusfeat och varannan en talent/klassförmåga. Force-mekaniken är lite broken (framför allt för att användande av skills mot defenses skalar jävligt konstigt), men utan den funkar spelet rätt bra som generiskt modernt/sf-spel. Klasserna är, i stället för att vara stat-baserade, väldigt breda sysselsättningar: Soldier, Scout, Scoundrel, och Noble (plus Jedi då) som alla har olika combat vs skill-balans. Det finns även många såsböcker för olika eror och kampanjfokus, om man nu vill ha det för att spela Star Wars.Basenanji;n64109 said:Mitt svar blir d20 Modern.