Nekromanti Hus o sånt

Lucifer

Veteran
Joined
24 Sep 2001
Messages
154
Location
Stockholm
Hur mycket skulle ett hus,slott eller palats tänkas kosta?
Hur mycket skulle en affär tänkas kosta t.ex. en handels bod
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Hur mycket skulle ett hus,slott eller palats tänkas kosta?"

Ett hus kostar nog inte så mycket. En månads slit för dig och din familj, ungefär, plus marken den står på. Ett slott eller palats däremot... ujujuj... räkna med några hundratusen pund, minst, och upp till tio års byggtid.

"Hur mycket skulle en affär tänkas kosta t.ex. en handels bod"

Ute på landsbygden, bygg själv. Det tar en månad, ungefär. I en stad blir det värre, med tanke på att du inte bara behöver köpa marken (som är mycket dyrare) utan även materialet.
 

Roblin

Warrior
Joined
2 Apr 2001
Messages
208
Location
uppsala, sverige
Nej nej nej nej [ot]

Krille är ute å simmar:

Ett slott eller palats däremot... ujujuj... räkna med några hundratusen pund, minst, och upp till tio års byggtid.

Varför göra det svårt för sig, gör som jag, gå in på den här länken....
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Re: Nej nej nej nej [ot]

När du kan lägga upp ett KPI (konsument pris-index) för kungliga-slott från medeltiden och sedan konverterar summan till amerikanska dollar så blir jag nöjd. Du kan bara inte jämföra priser rakt av !

Dessutom handlar det om att bygga ett slott, och därtill att köpa marken, inte bara köpa ett färdig byggt slott...



Naug
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Re: Men snälla lilla du...

jag vet inte riktigt om du är medveten om att Ironi är omöjligt att förmedla genom text om man inte använder sig av extreme överdrifter, tilläggsbeskrivningar och/eller smilies (effektivast).

Din "skämt" framgick inte överhuvudtaget.../images/icons/frown.gif

Naug
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Re: Men snälla lilla du...

När jag såg adressen länken gick till förstod jag att det var ett skämt. Jag förväntade mig en länk till någon Eon-sida eller så...
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Näe

Kalla mig dum, men jag måste erkänna att jag inte förstod ett skvatt förrän du... tja... skrev att det var ett skämt (och jag förstår fortafarande inte poängen).

Sluta kalla folk 'lilla du'.
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Näe

Kalla mig dum, men jag måste erkänna att jag inte förstod ett skvatt förrän du... tja... skrev att det var ett skämt (och jag förstår fortafarande inte poängen).

Sluta kalla folk 'lilla du'. Jag är stor så att det duger.
 
Top