Nekromanti Hur....

forum_romanum

Veteran
Joined
8 Jun 2001
Messages
21
Location
lund
Jo, hallå!

DEt är nu så att jag och mina kompisar väl har spelat i en sådär fem år. Vi har mest spelat DoD med några avbrott av Eon. Större delen av tiden är det jag som har varit spelledare. Men nu har jag börjat tröttna, för varje spelmöte som går blir jag alltmer ovillig att sammankalla nästa. När vi spelar så känns allt jobbigt och stelt. Jag kan väl inte säga att jag är en så särskilt bra sl, jag är rätt så dålig faktiskt. Men jag har tyckt att det har varit kul att både spela och spelleda.

Allting känns så himla påtvingat, allting som båda spelarna och jag gör känns så synonymt med påtvingat. Humm, jag kan inte säga allt som det känns som när jag spelar, men det är hemskt iallafall. Vi har tänkt lite på att prova något annat rollspel eller omformulera det vi spelar till något roligare, rörligare eller friare. Har någon nått förslag om hur vi ska komma ur det koboldiska sätt som vi spelar nu?

/en annan bög
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,472
Location
Helsingborg
Have a break, take a kit.. *erm*

Ta en paus från rollspelandet. Kanske ett halvår. Jag garanterar dig (nästan /images/icons/smile.gif) att du blir sugen på att spela igen.

Byta rollspel vete tusan.. Det blir nog likadant där. Själv tycker jag inte att det är spec. kul att vara SL. Jag ställer mest upp för att det är min tur. Andra tycker det är skitkul, sånt är livet.
De enda gångerna som jag tycker det är kul att vara SL är när det är ett bra äventyr som jag är riktigt påläst på.
Skaffa dig en välomtalad kampanj, plugga in den och spela'n. Det kanske blir roligare då. Dessutom kan du ta pausen från rollspel medan du lär dig äventyret.

/[color:green]Han</font color=green> som ibland funderar på vad normala ungdomar brukar göra med sina kompisar på fritiden
 

gollum

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
476
Location
Uppsala
Har också gått igenom den perioden.

"Jag är inte bra på spelledande, så varför är jag jämt SL?"
"Jag orkar inte spela..."
"Vi är så jävla koboldiga, det är inte kul ju..."

Kanske kan trösta dig (hmm?) med att det förr eller senare går över. Berätta för dina spelare hur du upplever det. Få någon av dem att spelleda ibland. Det hjälpte mig. :)

/Gollum - låter som nån slags kurator i nån bilaga till Expressen

Drakens Tand dundrar vidare på nya äventyr - http://www.alfaweb.nu/dt/
 

shadow_UBBT

Warrior
Joined
16 May 2001
Messages
229
Location
Visby, Sverige
Re: Have a break, take a kit.. *erm*

Problemet med att ta en paus vilket våran spelgrupp gjorde för cirka ett år sedan, så är det så att kanske blir man sugen på att spela igen men under tiden som man inte spelar är risken stor att man bygger upp nya liv och snart får inte rollspel platts längre. Jag säger inte att det är det som händer, men det kan hända. Det hände mig och nu har jag som ovan nämnt inte spelat på ett år. Fatta att jag svettas.

Shadow -2001 (I'm not as think as you drunk I am)
 

Liner

Warrior
Joined
12 May 2000
Messages
274
Location
Ronneby
Dra med ett gäng polare och åk på konvent och anmäl er till ett gäng udda rollspelsarrangemang som ni aldrig skulle provat annars!

Konvent är faktiskt skitbra för att få "aha-upplevelser" och välbehövliga nyinjektioner i rollspelandet!

/Liner
 

Elias_UBBT

Veteran
Joined
14 Jun 2001
Messages
80
Location
Lund
Du e inte ensam om det... jag e lite i samma situation... jag e SL i 3 grupper o spelar egentligen inte i nån grupp.. o i de här tre grupperna e det ungefär samma folk.. det blir väldigt lätt så att inspirationen försvinner... det var verkligen länge sen jag spelade o hade riktigt kul!


------------------------------
Dum vivimus vivamus
Elias
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Jag upplevde liknande problem då min grupp spelade ofta, då minst en gång i veckan. Nu är vi (mycket)äldre och har inte tid att träffas så ofta. Så om vi spelar en gång i månaden är det mycket. Men det har faktiskt blivit roligare och mer givande att inte spela så ofta.

"When the DM laughs it is already to late"
 
Top