Nekromanti Hur vanligt är det att spelare har egna Players Handbook?

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,012
Location
Ludvika
Det har varit många höjda röster i min nuvarande spelgrupp eftersom jag insisterar på att spela 1st edition Dark Heresy, istället för 2nd edition, eftersom det är väldigt svårt för dem att köpa på sig alla böckerna då dessa är out of print =)
 

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
Vi har alltid haft minst två, men när vi spelade 3rd edition hade alla var sin. Det var lyxigt! Har man kul ihop i åratal varannan vecka med böckerna är det ju egentligen ingen jätteinvestering jämfört med att gå och bada, gå och fika, käka middag ihop eller nåt annat. Jag har dessutom för mig att vi köpte flera av dem begagnat.

C
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Jag har spelat flera spel jag inte ägt böckerna till, och ibland därför gått och lånat dem på biblioteket (Biblioteken köper in rollspel om en ber snällt, i alla fall i Boden, men de hamnar på samma hylla som De övergivnas armé).
Jag äger flera spel, men av dem har jag fått spela ca noll.

Det känns litet som en konspiration...

... men mer på ämnet: I min spelgrupp har det hanterats väldigt få böcker vid spelbordet.
 

Lona

Veteran
Joined
12 May 2016
Messages
2
Hade varit väldigt kul om alla hade en PHB, dessvärre är så inte fallet..
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,555
Location
Stockholm
När jag spelade DnD som mest hade alla spelare köpt varsin PHB.

Det är dock det enda spel där så har varit fallet, förutom Vampire the Masquerade där spelare gärna köpte klan-splatbooks på eget bevåg.

Jag tror det har att göra med att vi spelade dessa två spel så mycket, så det var ganska riskfritt att engagera sig extra mycket, både med tid och pengar. Risken är ju annars ofta att man spelar ett spel några få gånger och sen inget mer, vilket gör att man kanske drar sig för att köpa böckerna.
 

dawnrazor

Veteran
Joined
15 Jul 2011
Messages
197
Location
Staffanstorp
Håller med Bolongo här. De som också GM:ar har ofta en egen PH. De andra lånar. Jag har emellertid börjat med att köpa en extra bok om jag hittar den billigt, så det underlättar enormt vid spelbordet. Och om det finns en SRD eller liknande så sitter en del spelare med sina paddor/telefoner, men det tenderar också att vara de som GM:ar...
 
Top