Nekromanti Hur uttalas magi?

Xzarjo

Warrior
Joined
24 Sep 2002
Messages
204
Location
Göteborg
Hej alla tomtar och troll!
Hur uttalas magi igentligen? Spottar och fräser min vätte onämnbara stavelser medan han dansar en jigg? Eller är det möjligtvis så att han talar som folk : "You are going to sleep NOW!" medan det vävs en läcker urladning av psykotropi?



PS. De dära nya läckra effekterna skapar oanade möjligheter.

Tixuz mindre hårresande förbannelse [3]
Även känd som: "När Tixuz väser darrar trukerna", gammalt vättespråk.

Alstra fyra Ataxatropiska filament (Ob4T6). Transformering av ett Ataxatropiskt filament till Nekrotropi med ett filaments förlust (Ob3T6). Väva effekten 'Hårlös' (Ob1T6). Väva effekten 'Beröring' snabbt (Ob2T6). Väva effekten 'Avstånd' snabbt (Ob2T6).


Tidsåtgång: Två rundor.
Räckvidd: 30 meter.
Varaktighet: Momentan.
 

zokie

Veteran
Joined
29 Jun 2003
Messages
156
läs de små novellerna i början på varje kapitell i M&M vetja,
lyssna på tant Rafali, hon vet allt bäst hon
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
  • Helt och hållet kulturellt betingade. Fråga dig alltså från vilken kultur och magikertradition magikern kommer ifrån, lista därifrån ut vad som verkar stilistiskt trovärdigt.
  • Ett hjälpmedel för att komma ihåg dom metoderna som används för att alstra och väva besvärjelsen.
  • oviktiga till utseendet. Huvudsak är att dom finns där, och att man gör exakt samma sak varje gång vid formaliserade besvärjelser.
 

Xzarjo

Warrior
Joined
24 Sep 2002
Messages
204
Location
Göteborg
Den här förklaringen är så utomordentlig att du borde få pris. Ser nästan ut som om den blivit utplockad från M&M medan den samme gick till tryckeriet med någon sida mindre. Hade varit kul om det skapades en tankegrop på sidan där man gunde dumpa alla inlägg som förklarade saker bra eller tog upp saker som missats vid skapandet av modulerna.

Mvh en magiintreserad vätte.
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Bokmärken [ot]

"Den här förklaringen är så utomordentlig att du borde få pris. Ser nästan ut som om den blivit utplockad från M&M medan den samme gick till tryckeriet med någon sida mindre."

Tackar. :gremsmile:


"Hade varit kul om det skapades en tankegrop på sidan där man gunde dumpa alla inlägg som förklarade saker bra eller tog upp saker som missats vid skapandet av modulerna."

Jag har ingen hemsida att sammanställa ett sådant register på, men det är en mycket bra idé. Om du hittar någonstans att lägga upp dom så kan jag nog hjälpa till med att sammanställa ett par inlägg som är intressanta.

Annars finns det ju alltid att bokmärka trådar som favoriter. Kolla längst nere på sidan när du är inne i en tråd. Där finns en liten oansenlig länk som heter "Favorit!". Klickar du på den så arkiveras en länk till inlägget i din kontrollpanel. Klickar du på samma länk när du är inne i ett forum så bokmärks forumet.
Detta är dock inte helt tillfredsställande då man endast bokmärker tråden i sig, och inte specifika inlägg i tråden.


/Naug
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: Bokmärken [ot]

Jag har ingen hemsida att sammanställa ett sådant register på, men det är en mycket bra idé. Om du hittar någonstans att lägga upp dom så kan jag nog hjälpa till med att sammanställa ett par inlägg som är intressanta.
*ahem*

Lite plats ska nog gå att ordna... Sammanställer du det till en eller ett par artiklar av god kvalité, kan de nog slängs upp på Drunoks Drängar, förutsatt att husbonn godkänner slutresultatet.

/Joel
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Re: Bokmärken [ot]

"Om du hittar någonstans att lägga upp dom så kan jag nog hjälpa till med att sammanställa ett par inlägg som är intressanta."

Du har ju min sida, Åkes sida och Drängarna... sedan finns det väl fler här på forumet som har sida, typ EonSe med fler...
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
"PS. De dära nya läckra effekterna skapar oanade möjligheter."

Nu är jag ju inte den som är den, men är det inte lite fel på den där besvärjelsen? Då Avstånd påverkar både Hårlös och Beröring (2 filament totalt) borde den i sig innehålla två filament, inte ett.

-Björn, plockar nitar
 

Xzarjo

Warrior
Joined
24 Sep 2002
Messages
204
Location
Göteborg
*host*

Jo det stämmer, blev lite fel där. Får sätta transformeringen till ob4t6 dvs utan förlust så blir det bättre. Ob4t6 mot färdighetsvärde 16... blir spännande men borde fortfarande funka.

Alstra fyra Ataxatropiska filament (Ob4T6). Transformering av ett Ataxatropiskt filament till Nekrotropi utan ett filaments förlust (Ob4T6). Väva effekten 'Hårlös' snabbt (Ob2T6). Väva effekten 'Beröring' snabbt (Ob2T6). Väva effekten 'Avstånd' förstärkt till 2 fillament (Ob2T6).

Mvh Vätten
 

Xzarjo

Warrior
Joined
24 Sep 2002
Messages
204
Location
Göteborg
*host* och *harkel*

Det var ett nedrans pikande i dag då!! Så jag erkänner, jag var för lat för att ladda ner den nya vertionen av besvärjelsegeneratorn! Försökte plita ner lite själv och se så det gick. Mutter mutter mutter. Får vella ladda ner den nya generatorn då.

Vätten... som muttrande och väsande lommar tillbaks in i busken.
 
Top