Nekromanti Hur Storuggla hamnade i CIAs register

Storuggla

Champion
Okej, ungefär vid jul så beställde jag två böcker, Let's Learn Korean och A Great Mind från North Korea Books. Mest på skoj sådär. Finns säkert med i något register på Homeland Security nu, men vafan.
I vilket fall som helst, idag fick jag ett rekommenderat paket. Bubbelplast. Skickat från, inte Kanada som betalningsmottagaren finns i, utan Beijing. Ett vandrarhem i Beijing, Red House heter det. En Emily Qiu i rum 43. På ett vandrarhem. Har skickat mina böcker till mig.

En enkel googling visade att det har en hemsida (varning, jäkligt sega bilder) och ytterligare en googling visade att det i lobbyn finns en DPRK-memorabiliautställning på sagda vandrahem.

Så jag har alltså skickat pengar till Kanada, och fått ett rekommenderat paket från ett en brutta som bor på ett vandrarhem i Beijing? Är jag allena i att tycka att det låter lite som en dålig spionfilm? Vafan är det för affärspraxis, tro?
Som fotnot kan jag berätta att jag tidigare blivit erbjuden arbete på amerikanska ambassaden, mitt medlemskap i KFA till trots. Nu måste jag ju bara finnas registrerad i Langlety, Virginia :gremgrin:

Storuggla, jag reggar mig lite överallt

Är det en Le Carré-rulle eller en Bond-rulle, månntro?

Det känns viktigt att veta, eftersom den ena skulle sluta med att han hånglar med en het koreanska på en sandstrand medan den andra skulle sluta med att han blir avrättad i en telefonkiosk av en man som heter Heinrich.

/tobias

Gardell-travesti:

"Om det här hade varit en Bondfilm hade jag fått hångla med en koreanska nu"
"Ha! Om det här hade varit en Le Carré-historia hade du blivit avrättad av en man som heter Heinrich".
"Eh.. det här är en Le Carré-historia"
"Shit!!!"

*pop*... :gremgrin:

Jag föredrar Le Carré framför Bond, faktiskt. Därmed inte sagt att jag att jag föredrar att bli avrättad av en karl som heter Heinrich framför att hångla med en het koreanska. Bara vilken sorts agenter jag föredrar.

Storuggla, pond of death

Borde det inta vara så här...?

"Om det här vore en Bondfilm skulle jag fått hångla med en koreanska!"
"Ha! Om det hade varit en Le Carré-film skulle du blivit avrättad av Heinrich!"
"Eh...det här är ett filmmanus av Killinggänget..."
"Tur för dig...då får du hångla med Heinrich!" :gremwink:

/Basse, make love not war!

Back