Nekromanti Hur stoppar man Xinukulten?

Eagle

Swordsman
Joined
14 Oct 2002
Messages
532
Hej!

Jag är mycket intresserad av att låta bekämpandet av Xinukulten utgöra en stor del av min kampanj. Jag har läst om mörkret och om Helmslakten och blev mycket inspirerad, för detta kan vara en bra början till en kampanj.

I vilka personer har Xinu inkarnerat sig själv i och vad är kultens långsiktiga strategi och plan? När har de nått sitt mål så att säga?

Finns det fler mörkerherrar som fortfarande väntar på att befrias, isåfall vilka?

Finns det någon rivalitet mellan mörkerherrarna?

Med vilka medel ska rollpersonerna kunna bekämpa och sätta stopp för mörkrets utbredning och Xinukulten? Finns det några förslag?
 

Enshadi

Warrior
Joined
11 Aug 2003
Messages
381
Location
Göteborg
Angående Mörkerherrar SPOILER L&H

Det fanns tre mörkerprinsar som kom under förra Mörkret. Dessa var Uvithaan, Vhigilah och Thanata. De förgjordes alla under samma slag och på nått sätt så finns de fortfarande kvar.

Vhigilah finns begravd i Gordrion vilken det cirefaliska Sällskapet söker efter. Dem har även kontakter med Xinukulten och styrs av en av inkarnaterna.

Uvithaan dödades men födde en son. Sonen härjade land och rike runt tills magikern Arotar tämjde honom och döpte honom till Arotaur. Han är ingen mörk herre men har liknande krafter.

Min kampanj bygger på legenden om Arotaur. Mina RP känner inte till det men det hela handlar om en kapplöppning att finna Arotaur och den som finner honom kan tämja honom med vissa hjälpmedel som RP ovetande har i sin ägo. Detta är bara min version men det står till grund för en kampanj som hållit på i ett år nu.

Den sista Thanata, har jag ingen aning om var han är. Men han lär ju inte direkt vara superenkel att hitta. Men ifall Xinu kulten får reda något om honom lär de nog bli intresserade.

Xinu kulten har gigantiska resurser även fast ingen riktigt vet det i Mundana. Ariana och L'meas skötr i princip varsitt land (Damarien och Thalamur) och eftersom Thalamur har Mundanas största armé efter Jargien så är det en ganska svår faktor att bekämpa. Ifall de får tag i lite mörkerherrar kan de säkert göra slut på det mesta i Mundana och bereda väg för Mörkrets herre.

Dessutom behöver ju inte Mörkrets attack vara horder av demoner som väller fram. Nä Mörkret kan ju vänta på att människorna i Mundana ska förinta varandra för att sedan attackera då de är som svagast och därigenom ta över hela världen. Xinu lär ju inte klaga.
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Re: Angående Mörkerherrar SPOILER L&H

Faktum är att Ebron (stavning?) har starkare krigsmakt än både Jargien och Thalamur. Dessutom styrs de av Mundanas mäktigaste magikerordén (Kabalaordén).

/Marcus gillar Ebron
 

Kenzui

Warrior
Joined
12 Jan 2004
Messages
389
Location
Stockholm, värmdö
Re: Angående Mörkerherrar SPOILER L&H

Ebhron stavas det. Och dom är nog ett utav de mäktigaste rikerna. Fast deras position på kartan gör att det kanske inte är så inne. De flesta länder verkar fajtas med inlands länder, Eftersom Ebhron och Menon-aun inte är speciellt eftertraktade. Men Xinu-kulten är ostoppbar för några få RP´s, om man inte spelar något über episkt.
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Xinu har inkarnerat sig i Ariandra, hon warrior-bitchen som styr Damarien; L'meas, som har kontroll över magikraten Igar Augus (men inte över hela Thalamur, som andra påpekat. Trots allt är Igar en magikrat av sju, och är det några som lär kunna bekämpa Xinu så är det Mundanas kanske mäktigaste magiker bland människorna). Sedan finns Zaral Zargon, en cirefalisk krigsherre med stort inflytande över bl a armén och det väldiga handelshuset Temiranz, i Melorion. Och så finns det en mäktig jargisk ekonomigrabb och nån skummis från Stora Arkipelagen.

De mörkerherrar som finns har förmodligen redan nämnts. Arotaur är nu på den 'Ljusa sidan' (å vad jag hatar det här), men är borta.

Rivalitet? Ös på.

Hämta hjälp hos tirakerna.

-Hjalle, vars lamm fick en tirakallierad mitt i vildaste Utmark efter en kraggbarbars perfekta Övertala-slag...
 

Thaar av Makho

Veteran
Joined
21 May 2005
Messages
12
Re: Angående Mörkerherrar SPOILER L&H

Thanata har faktiskt gått så långt att hon har blivit en gudinna och styr nu över lamiorna (vampyrer). Förutom de som tillhör De Utstötta (V&N).
 

Ingtar

Veteran
Joined
15 Jan 2004
Messages
193
Location
Norrköping
Re: Angående Mörkerherrar SPOILER L&H

Men å andra sidan så är inte Ebhrons arme särskilt inne på offensiven då den är tränad på försvar och inriktar sig på detta. Armen har heller knappt något kavalleri vilket kan få en stor betydelse i ett slag. Då kavalleriet är känt för att kunna sätt djupa sår i en footarme.
 
Top