Nekromanti Hur spelar ni erat Neotech?

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Innehåller varje äventyr ett antal hopp mellan internationella städer, är era skurkar fulla med cybernetiska implantat? Hackar era spelare datorer hälften av tiden? Är det internationella brottssyndikat eller lokala smågansters de slåss mot? Är det action á la Terminator 3 med lite handling och mycket action eller motsatsen Snake eyes med lite action och mycket snirkliga handlingar?

/Honken
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Det varierar kraftigt, men en tumregel är att det alltid slutar med en massa explosioner, brinnande bilar, automateld, glassplitter, blodstänk, tomhylsor och mystiska ryssar med AK-47or som knackar på dörren och säger (med kraftig brytning) "vi vill bara prata..." :gremgrin:.

Totalt kaos med andra ord. Fast det brukar vara ganska lugnt ända tills någon försöker "göra" något, då "Rasta Man" (odödlig taxichaufför) eller motsv ofta kommer in i bilden och allt eskalerar till ett blodigt inferno.

(tror att det är därför vi brukar spela Eon mest...)
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Såpakampanj med världsförändrande konsekvenser

  • Paranoia och thrillerstämning
  • Familjerelationer inom spelgruppen. Alla 4 RPna är syskon och deras relation till varandra knakar minst sagt i fogarna
  • Stora hemligheter mellan stora organisationer. Spelarna är mitt i en härva som innefattar Megaföretag, CySLiG, en nätkult vid namn The Temple of Metathron och diverse säkerhetstjänster (bland annat Europas och Japans).
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,042
Location
Göteborg
Haha...ja, det tenderar att bli cinematiskt hos oss för det mesta..

D.v.s. mycket bond-grejjer och sånt...samt mycket snygga välformade brudar som ska räddas o.s.v.

Rp är oftast ytterst skickliga och kallblodiga men samtidigt kvinnotjusare av den grövsta kalibern..
 

Charlemagne

Veteran
Joined
16 Jun 2003
Messages
26
Location
Stenhamra, Stockholms län
Av nån anledning går våra äventyr alltid ut på att spränga nåt och sen springa från de som reagerar på sprängningen.
Två ambasader, en naturgasplattform, en quick-e-mart, ett dussin bilar, två speed boats, tre vattenskotrar och en motorcykel är de grejer som jag kan dra mig till minnes, plus ett och annat bostads- och kontorshus också...
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Traditionellt börjar alla spelmöten på en nedgången haschpub :gremlaugh: Där träffas sedan en samling osannolika karaktärer, och inte långt senare kläcks en idé om ett tillslag, eller så erbjuder någon de andra någon form av jobb. Sedan läggs timme efter timme ned på att planera detta, men när de väl kommer till skott har de alltid missat något uppenbart och helvetet brakar lös. De klarar sig, men tvingas fly området.

/RipperDoc - ungefär
 

fusk

Warrior
Joined
5 May 2003
Messages
233
Location
Alingsås
Tja, i min nuvarande kampanj(som ligger i ofrivillig dvala) så spelare spelarna inbrottstjuvar, eller personer som hjälper inbrottstjuvarna i deras arbete.
Mycket av tiden går åt att förbereda inbrotten, mycket diskuterande inom spelgruppen och med berörda SLPs. Men en stor del av tiden går också åt "LEGO bygge" som smaffy brukar kalla det, "LEGO bygge" går ut på att man bygger upp saker åt ens karaktärer snarare än äventyrar. En otroligt stor del av speltiden går åt till heminredning eller att röra sig i den undrevärlden och knyta kontakter där.
Men när spelaren tycker att deras karaktärer har planerat klart så brukar de ge sig av och göra jobbet, vilket brukar gå lite si och så, mycket beror på deras egna planering. Ibland är det bara in och ut medans det ibland går åt helvete, som en gång när dom lite hastigt som lustigt bestämmde sig för att avrätta två säkerhetsvakter(utan att kolla ifall det fanns några kameror i närheten(vilket det fans :gremsmile:)).
Mycket "LEGO bygge" helt enkelt. :gremlaugh:
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Jag såg ju då själv att inte skrivit hur vi spelar. Vi har inte spelat så många äventyr, men det blir rätt många speltillfällen. Vi är inte alltid så seriöst drivna att spela utan vi kommer ofta på sidorspår, men rollspel i sig är ju lite socialt så det passar oss rätt bra. Som spelledare så har jag en ganska "low-key" kampanj. Spelarna har en uppdragsgivare som iofs är säkerhetschef för en bank, men de får en månadslön och får skaffa utrustning och sådant själva. Kampanjen i sig kretsar kring deras uppdragsgivares manövreringar för att få mer makt i och kring Stockholm.

/Honken
 

Mindblow

Veteran
Joined
29 Mar 2002
Messages
46
Location
Oblivion
Det brukar gå ut på att samla så många mäktiga kontakter som möjligt för att överleva - med polisen och nån kvantitetsmaffia hack i häl - efter att vi har blivit inlurade i nån mysko situation... IGEN.
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
En liten följdfråga då till er...

Hur ser milijön ut ni spelar i? Är det Cyberlpunk med halvrobotar runt varje gathörn. Är det en mörk miljö?

/Honken - *nyfiken*
 

Mindblow

Veteran
Joined
29 Mar 2002
Messages
46
Location
Oblivion
Det är i princip storstäder som de är idag fast lite mörkare, tills man börjar rota och hittar cyberdocs och vapenhandlare och blask lite här och där.
 

zokie

Veteran
Joined
29 Jun 2003
Messages
156
HENTAI!!

som ett hentai spel, och vi har skit skoj..
fajt förekommer men slutade senast med att en av rollpersonerna blev dömd till döden och lite senare avrättad^^
 

Lord Renisis

Warrior
Joined
26 Jul 2003
Messages
376
Location
Linköping
Vi spelar neotech ungefär såhär.

  • En bil fylld med gängmedlemmar.
  • Ett Tv team från ONN(okej en fick en kula i ryggraden fast det håller vi inoficiellt)
  • En lägenhet med skurken och dennes livvakter.
  • Ett kassaskåplås.
 

Silvervarg

Warrior
Joined
20 Jul 2003
Messages
346
Re: Vi spelar neotech ungefär såhär.

Ursäkte men vilka är från Berlin? Jag spelade iofs rysk och skand på det andra äventyret... han är iofs vänsteranarkist...
 

srfnzc

Veteran
Joined
20 Aug 2003
Messages
4
Location
Örebro
Deckaraction på basic-nivå

Jag försöker hålla mig borta från boostade superskurkar och tonvis av krutrök. Självklart ges chans till action (spelare tar snarare chanser för att få action), men då rör det sig ofta om fotfolk på gatunivå. Mycket knep, knåp, mysterier och intriger brukar jag försöka spela med... och självklart en och annan konspiration på högre nivå.

//magnus
 
Top