Svenska språket
"Kan du ta om det där på normal svenska?"
Visst.
<blockquote><font class="small">Citat GrottrolletNaug:</font><hr />
Vi spelar vårat Eon ganska lågmält och med gott karaktärsgestaltande. [/quote]
Spelstilen har alltså varit att lågmäld. Försiktig, inte så aggressiv. Vi har inte haft några klassiska Äventyr™ (typ, döda draken, rädda halva prinsessan och hela kungariket) utan vi har mest hängt runt i Calnia, gått på bal och förfört varandras karaktärer.
Med gott karaktärsgestaltande så menar jag att vi anstränger oss för att få ett så gott ROLLspelande som möjligt. Alltså gott skådespeleri. Jag som spelare, min SL och mina medspelare tycker alla att det är både givande och roligt.
<blockquote><font class="small">Citat GrottrolletNaug:</font><hr />
Fokus har hittils i våran kampanj legat på relationer mellan karaktärer och karaktärers mentala djup. [/quote]
Vad jag menar med det är att hittills så har våran spelstil gått ut mycket på sociala relationer.
Ett helt äventyr handlade om bröderna Phéorryns brott med sin äldre broder och således hela sin familj. Ingen action, inga rafflande jakter och ingen storslagenhet. Bara familjen Phéorryn i baroniet Negel som har inbördes stridigheter.
I ett annat "äventyr" blir min karaktär (magikertös) på ett ganska romantiskt sätt tillsammans med en av dom andra karaktärerna. Återigen, inga rafflande jakter eller vansinnig action. Bara relationsrollspel.
Med karaktärers mentala djup så menar jag att våra karaktärer är mycket mångbottnade. Dom är välbeskrivna och har mycket liv i sig. På ett mentalt plan så är dom komplexa varelser med många olika begär, drifter, komplex och fixa idéer.
Frågor på det?
/Naug