Nekromanti Hur snabbt läkeren Lamia?

Vinterskog_UBBT

Veteran
Joined
25 Mar 2013
Messages
62
Location
Sverige
Jag kikar i Vandöda & Nekromanti och där står det att en Lamia läker 1 smärta och trauma per stridsrunda.

I av blod komna står det att en lamia läker 1 smärta och trauma per minut.

Vilket gäller?
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,676
Location
Eslöv
Per stridsrunda känns väl mer rimligt om de ska vara kraftfulla?

Den andra är ju helt klart bra den också men har ingen faktiskt påverkan i en pågående strid.
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Ingen aning, men det som är coolast/passar bäst vore väl rimligt. :gremgrin:





/poseur
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,205
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag skulle kört per minut, mest för att jag är väldigt mån om att lamiorna inte ska kännas som WoD-vampyrer. Lamiorna är redan ganska kraftfulla, oavsett, och extremt hög ålder kan motivera nästan hur sjuka färdighetsvärden som helst i Eon.
 

Telephalsion

Swordsman
Joined
13 Jun 2009
Messages
681
Jag skulle kunna tänka mig 1 per minut men med tillägget att de kan återfå extra trauma/smärta genom att suga blod. Kanske ob1T6 extra per 10 blodspoäng eller något sådant.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,205
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Då har du ju verkligen gjort dem -mer-, inte -mindre-, lika WoD-vampyrer...

Jag säger inte att idén är dålig, men för mig är blodet inte källan till lamiors alla superkrafter, bara något som somehow livnär de nekrotropiska flöden som håller dem animerade; lika lite som människor helar snabbare av att äta mer mat, gör lamior det; om lamiorna däremot är undernärda är det möjligt att det påverkar deras läkning. Eller ja, jag minns inte säkert vad för signaler jag sänt ut när lamior figurerat, jag kanske visst det har begått misstaget att antyda att WoD-förhållandet råder, dvs ju mer blod i kroppen desto mäktigare.
 

Telephalsion

Swordsman
Joined
13 Jun 2009
Messages
681
Ymir said:
Då har du ju verkligen gjort dem -mer-, inte -mindre-, lika WoD-vampyrer...

Jag säger inte att idén är dålig, men för mig är blodet inte källan till lamiors alla superkrafter, bara något som somehow livnär de nekrotropiska flöden som håller dem animerade; lika lite som människor helar snabbare av att äta mer mat, gör lamior det; om lamiorna däremot är undernärda är det möjligt att det påverkar deras läkning. Eller ja, jag minns inte säkert vad för signaler jag sänt ut när lamior figurerat, jag kanske visst det har begått misstaget att antyda att WoD-förhållandet råder, dvs ju mer blod i kroppen desto mäktigare.
Du har en poäng, kanske snarare att man kör ett omvänt tillstånd, att om Lamian inte har sugit sig mätt så får den inte den ökade läkningen, utan läker då som vanliga dödliga, så länge som den inte rent ut sagt svälter.
 
Top