Nekromanti Hur skulle din tatuering se ut ?

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Om nu du skulle tatuera dig, hur skulle din tatuering se ut ??
Den agen jag skulle dels få änand ur vagenen & våga göra det, så skulle det nog var en lilja eller nått sådant. Skulle känans för vågat at göra nått större.. :gremblush:

/ Johan K, som har gått & funderat till & från ett bra tag på att tatuera sig.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Isbjörn i snöstorm

Gillar inte tatueringar. Den tatuerarnål som kommer i närheten av min hud kommer att dö en smärtsam och kvalfyld död. Förmodligen gäller det tatueraren också.

Det är förmodligen något sexuellt - tatueringar på tjejer är faktiskt rätt avtändande för min del.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,605
Inte för att jag skulle skaffa en tatuering, men skulle jag göra det skulle det vara texten "EXEMPEL", bara för att kunna säga att jag tatuerat exempel.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
"Just call me Owl."

Jag är nästan unik genom att vara fruktansvärt o-piercad och o-tatuerad, men har ibland funderat på att bli en i massan. Jag har då kontemplerat att fylla min kropp med ugglor - en stor en på bröstet, en på vardera överarmen och en på ryggen.

Sedan skulle en sådan där maori-tatuering i fejan sitta bra också, men jag föredrar krigsmålning. Den kan man åtminstone byta varje dag.

Erik
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Jag skulle tatuera in ett par finnar på näsan och ha ett schackrutigt ollon.

Nä, men seriöst; om jag skulle ha något så skulle jag vilja ha ett mönster såsom en spetsduk eller som typ farmors blommiga tapeter. Något som känns gammaldags och som mer är ett dekorativt mönster än något föreställande. Jag skulle ha den över hela vänsterarmen; och den skulle lysa i UV-ljus.

Det skulle vara rätt snyggt med pixellerade bilder, oxå. Typ en jättestor koopa på axeln.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Omkring -90 funderade jag ett tag seriöst på att tatuera in en cirkelrund (1-2 cm) kolsvart fläck mitt på bröstet.

Då hade jag också sedan länge konstaterat att om jag lät gadda på nåt annat motiv, strunt samma vad, skulle jag oundvikligen börja tycka att den nog hade kunnat göras bättre och mest såg ut som sk*t inom ett par år...

--
Åke
 
G

Guest

Guest
Jag vet exakt hur min tatuering skulle se ut, jag har nämligen fått den uppritad och väntar bara på att få råd med åbäket, det är en gammal stiliserad ek som vars grenar och rötter avslutas i pilar.

/Zorbeltuss som inte är riktigt säker på var den ska vara än dock
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Jag älskar tatueringar och har nyligen hjälpt min syrra att göra en som hon tog med till tatueraren och tatuerade igår, för att hon liksom jag själv vill ha något unikt som ingen annan kan ha (likadan så att säga), därför försöker jag ideligen att göra min själv, så som jag gjorde åt syrran, och den dagen jag har råd ska jag allt tatuera mig!
Jag tänker med andra ord göra mina själv eller be någon annan mycket duktigare tecknare göra en personlig just for me, eftersom jag aldrig skulle välja något som tatueraren har klart i studion, för då kan andra ha den också...

Men nog tjatat om att vara unik. Jag skissar mycket på drakar, torshammare, och har funderat på att göra något i stil med Dödsgasten i Jorges. Jag gillar "häftiga" prylar som fantasy eller nordisk mytologi eftersom jag har just de sakerna som mina största hobbys.
Men andra ord, jag skulle aldrig tatuera något som inte betydde något för mig... Det behöver inte vara symboliskt för andra, men det skall verkligen betyda något för mig, som t.ex. en drake eftersom jag älskar dessa sagoväsen. :gremgrin:
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Jag skulle dra ett band, typ 10 centimeter tjockt, med skitintrikat keltiskt "knotwork" kring överarmen. Lagom, diskret och inget man tröttnar på.
 
G

Guest

Guest
Jag har redan den jag skulle kunna tänka mig...

Bauhaus-Kugghjulet från Mutant Chronicles rollspelet sitter som en smäck på min underarm sen 6-7 år tillbaka...

Hittade en bild på motivet...


Tänk er denna på en underarm givetvis utan texten... :)

Ett tag funderade jag på att gadda följende motiv:



Men det är jag glad över att jag inte gjorde...

Annar funderar jag på att tatuera denna bild på ryggen, självklart heltäckande:



Eller.... inte.
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Jag har i typ tio år sagt att jag ska skaffa en snygg svart drake på axeln... men det känns lite pase när min sambo har en på skuldra

Har också funderat på en femuddig stjärna på mitt runda födelsemärke på axeln.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jag ville först ha en T20-form gömd på sidan av yttersidan av handen, där tärningarna kommer ut när man kastar dom. Se (A):



Lite som ett hemligt rollspelartecken, lite lurigt sådär.

Sen ville jag ha en gigantisk tatuering på ryggen, typ en stjärnkarta över mitt horoskop eller en bok. Text, siffror och linjer är ju ascoolt.

Sen ville jag skriva min biografi på ryggen. Typ, två nya rader var femte år som sammanfattar mitt liv, men det skulle jag väl tycka var aslöjligt efter tio år, kan jag tänka mig.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,904
Location
Barcelona
Om min armar inte såg ut som spaghettistrån som nån hade satt ihop med tuggummi, så skulle jag kanske ha skaffat några tatueringar. Det skulle förmodligen ha blivit något hyfsat traditionellt, typ en drake eller en tiger eller en sjöjungfru med stora tuttar... inga jävla tribals, bara.

Eller jag vet: en tusenfoting! Läskiga insekter! Lovecraftianska rymdsaker!

/Dnalor, har övervägt att sätta en ring i örat också. Tjugoårskris?
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Min morbror har en tatuering av ett sådant träd på underarmen, med rötter som tonar ut i fingrarna. Den är rätt snygg.

-Hjalle
 
Top