Nekromanti Hur ska Sverok presentera rollspel?

Jon Nilsson

Veteran
Joined
13 Oct 2003
Messages
5
Har du åsikter om hur Sveroks ska presentera rollspelshobbyn?

http://info.sverok.se/ kan du följa arbetet som Sverok inlett med att ta fram ett nytt informationsmaterial om rollspel och andra hobbygrenar inom Sverok. Där kan du också själv förslå ändringar och tillägg. Tanken är att trycka det nya materialet under hösten, så att det är klart till den nationella spelveckan. Kommentarer och förslag mottages tacksamt.

Vänliga hälsningar
Jon Nilsson, förbundsordförande Sverok
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,921
Location
Port Kad, The Rim
Jättebra initiativ. Det här kan bli fint. :gremsmile:

Jag har korrigerat och expanderat wikins rollspelhistorik en smula. Jag har ju varit med sedan 1974 och det är kul att dela med mig av den mängd mer eller mindre betydelsefullt rollspelsvetande jag har ackumulerat under 30 år i hobbyn. :gremcool:
 

peterb

Swordsman
Joined
4 Jan 2004
Messages
400
Location
Lidingö
Jag antar att du vill ha kommentarerna här?

I vart fall, bra idé!

Ett tips: det finns en svensk språkfil till PmWiki, du kan se hur den fungerar på min wiki ( RollspelsWiki ). Du kan läsa online på er egen wiki hur man gör.

Om du/ni vill ha mer tips kan ni kontakta mig via PM eller mail (finns i min profil).

/Peter
 

Jon Nilsson

Veteran
Joined
13 Oct 2003
Messages
5
Det är inte jag som håller i projektet, jag har bara initierat det samt satt mål och ramar. Ta helst kommentarer direkt till Johan Strömquist som är projektledare. Han kan nås på j@wd.nu. Eller använd wiki:ns verktyg.

Ska tipsa honom om denna tråd.

vänligen
Jon Nilsson
 

Jon Nilsson

Veteran
Joined
13 Oct 2003
Messages
5
Bra med kommentarer från folk som varit med sedan alltings begynnelse... ;-)

Tanken med denna text är att ta fram en grundtext som sedan i olika format kan användas för publicering i tryckt form, på hemsidan, i utskick till media m.m.

Första versionen under hösten kommer vara en tidning i a4-format med presentationer av samtliga hobbygrenar samt lite om Sverok, hur man startar föreningar m.m. Det är inte säkert att alla versioner kommer kunna ha med alla detaljer, men det är kul att få in så mycket fakta som möjligt så att de som pysslar med att redigera och sammanställa har mycket att jobba med.

vänligen
Jon Nilsson, Sveroks förbundsstyrelse
 

Dofhjort

Veteran
Joined
8 Dec 2000
Messages
153
Location
Stockholm
Figurspel är särskrivet ;) [NT]

Jag lämnade en liten kommentar om Void längst nere på sidan också...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Bra initativ hörrni !!
Känns som det här är den bra idé som man bör spinan vidare på !!

/ Johan K, som precis la till denna sida på favvoriter..
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,356
Location
Göteborg, Lindome
Jag passade på att rätta det felaktiga utgivningsåret för DoD från 1981 till det korrekta Juni 1982 (tusan att jag inte kan minnas vilket datum det var), samt den amerikanska förlagan från enbart MW till BRP/MW.

/Mikael
 
Top