Mogger
Hipsteranka
Jag har ett problem. Jag har i princip sedan tidiga tonåren varit extremt fascinerad av historia. I princip all historia. Jag har slukat böcker på löpande band, pluggade historia på GU och besökt en drös historiska platser när jag fått chansen. Utöver det har jag pluggat en del annan humaniora och överlag har jag senaste decenniet eller så mest varit intresserad av hur vår samtid är så hårt präglad av vår historia. Problemet är att folk inte vet inte om det. Och jag börjar känna att jag inte längre kan komma dragandes med fler anekdoter som börjar med "faktum är..." eller lite casual slänga in "Katarina av Medici" i ett samtal om fransk matlagning.
Det funkar utmärkt när jag hänger med mina nördkompisar som också fascineras av sådant men ute i den verkliga världen känner jag alltmer att det blir ett problem.
Jag är social och så, och tycker mest att det är kul att snacka med folk, men nu börjar folk i min omgivning se mönstret.
Hjälp mig Bullen! Hur kan jag bibehålla mitt intresse utan att framstå som en besserwisser-kuf?
Det funkar utmärkt när jag hänger med mina nördkompisar som också fascineras av sådant men ute i den verkliga världen känner jag alltmer att det blir ett problem.
Jag är social och så, och tycker mest att det är kul att snacka med folk, men nu börjar folk i min omgivning se mönstret.
Hjälp mig Bullen! Hur kan jag bibehålla mitt intresse utan att framstå som en besserwisser-kuf?