Nekromanti Hur ska det vara?

Rullspelaren

Veteran
Joined
1 Apr 2001
Messages
1
Tjo alla rullspelare!
Tänkte bara göra ett litet inlägg som handlar om spelmöten.
Hur ska det perfekta spelmötet vara? Hur ska SL bete sig jämnt emot gruppen? Stämningen? Spelandet? Ska man hålla till i en lokal eller? Vilka hjälpmedel kan vara bra? Hur ska rollspelarna vara (frågan till SL själv)?

I vilket fall som helst så undrar jag bara, det kan trots allt vara kul att veta.

//Rullspelaren (spelar mer än ett spel åt gången)
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Tjo alla rullspelare! <p><hr></blockquote><p>Tjo på dig själv /images/icons/cool.gif
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p> Tänkte bara göra ett litet inlägg som handlar om spelmöten.
Hur ska det perfekta spelmötet vara?<p><hr></blockquote><p> Oooo det kan jag svara på.. Har 2 Alternativ..
Alternativ 1
1 Alla spelarna kommer
2 En av spelarna har med sig Fondue gryta plus ost och annat gött.. Först sitter alla runt Fondue grytan äter skrattar dricker lite vin och har bablar..
3 Sen börjar man spela alla är redan glada tända på spelet själv är som SL har man inga problem att få spelarnas fantasi att flöda och snart behöver man inte ens göra något spelarnas fantasi gör allt jobb allt man måste göra är att ge respons från SLP vilket är enkelt..
Alternativ2
1 Jonas ringer och säger att han har en spel RPG på gång och jag kan är inbjuden..
2 Cyckel vädret på väg TILL Jonas under speldagarna är vackert ingen onödig snö eller regn..
3 Jag får inte punktering till eller från spelet..

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p> Hur ska SL bete sig jämnt emot gruppen? Stämningen? Spelandet? Ska man hålla till i en
lokal eller? Vilka hjälpmedel kan vara bra? Hur ska rollspelarna vara (frågan till SL själv)?<p><hr></blockquote><p>SL bete sig.. Tja på samma sätt som han normalt beter sig emot sina vänner. Tills spelandet börjar då måste SL vara rättvist mot alla spelarna......
Stämningen: På topp annars är det SL plikt att försöka få spelarna på topp. och även om stämningen är lite slö/dålig så kan man spela.. ( The schow must go on )
Spelandet: Action, skräck, Humor, och romantik ihoprörd blandas väl och portioneras ut i lagom dosering.
Att hålla till i en lokal eller byggnad ÄR väldigt praktist. Man kan använda sig av hobby rum egen lägenhet eller källare för att spela.
Hjälp medel som kan vara bra är: linjal, papper, tärningar ( Hur många du än har så har du för få ), pennor, Myskopryl ( Myskopryl är allt möjligt som spelarna som måste vara passiv kan sitta och titta på eller leka med ),
och glöm inte RPG böckerna vilka som är nödvändiga beror på spelet och hur bra DU är på att improvisera...
Hur ska rollspelarna vara: *Hmm* Som mina spelare de är perfekta /images/icons/cool.gif...

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p> I vilket fall som helst så undrar jag bara, det kan trots allt vara kul att veta.

//Rullspelaren (spelar mer än ett spel åt gången)
<p><hr></blockquote><p>Du är ny va *ler*..
Välkommen till rollspels forumet..


http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Must the show go on?

Är det inte bättre att bryta för dagen eller iaf gå och handla en pizza om spelandet börjar bli segt? Med en pizza (funkar även med kebab, falafel, köttbullar och andra livsmedel) i magen blir spelarna säkert piggare och gladare och sugnare på att spela... särskilt om sl bjuder =). Har märkt att om man som SL bjuder på käk blir det lättare att vara stygg mot rpna utan sura miner från spelarna... bribes work both ways!

Myskopryl? Att jag inte tänkt på det innan! Fast man måste hitta något som inte löper risken att bli roligare än själva rollspelet, så spelarna inte slåss om att få lämna rummet.

Den förste som klagar på offensiv får äta Ripperdocs kängor.
 

Jon

Veteran
Joined
8 Aug 2000
Messages
163
Location
Jönköping
Re: Must the show go on?(OT)

Den förste som klagar på offensiv får äta Ripperdocs kängor.

Nej, nej! Den förste som klagar på Offensiv får ett par kängor av Ripperdoc :)

/Jon - när katten själv får välja
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: Must the show go on?(OT)

Tror snarare Ripper blir glad om nån klagar, eftersom han lovat att att äta sina kängor om ingen klagar på offensiv...
därför har jag tagit på mig att avskräcka folk från det...


Den förste som klagar på offensiv får äta Ripperdocs kängor.
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Must the show go on?

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Är det inte bättre att bryta för dagen eller iaf gå och handla en pizza om spelandet börjar bli segt? Med en pizza (funkar även med kebab, falafel, köttbullar och andra livsmedel) i magen blir spelarna säkert piggare och gladare och sugnare på att spela... <p><hr></blockquote><p>Aaa men då bryter du inte spelet du använder bara en annat sätt att få spelarnas tankar på roligare och trevligare humör..
Spela handlar om att ha skoj och att vara kreativ i en grupp genom att muntra upp varandra så spelar ni ändå kanske inte rollspel men man kan säga att ni gör gruppverksamhet som bygger upp en gemytligare och trevligare atmosphär där fler personer kommer att lita på varandra inom gruppen och därmed våga rollspela mer utan att få kritik.
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>särskilt om sl bjuder =). Har märkt att om man som SL bjuder på käk blir det lättare att vara stygg mot rpna utan sura miner från spelarna... bribes work both ways!<p><hr></blockquote><p>Appsolut inga problem mutor är en spelledares och spelares bästa vän..
I min grupp är korruptionen hög och spelare mutar mig jag mutar dom dom mutar varandra och alla har skoj..
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p> Myskopryl? Att jag inte tänkt på det innan! Fast man måste hitta något som inte löper risken att bli roligare än själva rollspelet, så spelarna inte slåss om att få lämna rummet.<p><hr></blockquote><p> Aaa själv har jag en mysko pryl där färger sakta droppar om man vänder på den.
Jag har en mysko förstelnad Hajtand och en Äkta Hajtand.
Jag har en gammal Star Wars gubbe.
Jag har stor sten av flinta bara en vanlig flinta sten men den är stor och sitter den på mitt på bordet så börjar de att undersöka den.. ( funkar alltid )
Jag har annat konstigt som funkar ibland som en gammal Pening pung fylld med mynt från olika länder.
Jag har en garderob fylld med gamla och nya serietidningar (de flesta av dom gammla är från 80 och 90 talet, Jag har några gamla från 60 och 70 talet samt flera nya från 2000+. )

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p> Den förste som klagar på offensiv får äta Ripperdocs kängor.
<p><hr></blockquote><p>Hur smakar dom...

http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: Must the show go on?

*rusar genast iväag till skröfs&prylar för att handla en kasse myskoprylar*

"Hur smakar dom..."

Klagar ingen på offensiv så kan du fråga Ripper =)

Den förste som klagar på offensiv får äta Ripperdocs kängor.
 

DjeVul

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
220
Mysko grej

Jag och mitt rollspels gäng funderar på att lägga ner 500kr var och köpa ett replikerat maskingevär!

Det kan väl kosta några tusen, i alla fall 5000kr. Och vi är ganska många...

Vi har redan en luftpistol som låter häftig när man laddar manteln! =)

/Martin
 

DjeVul

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
220
Vår förra mysko pryl!

Vi hade en väldigt konstig gym maskin i hallen. Vi spelar vanligtvis i en källare. Där vi kan sitta ostört.

Men den här gym maskinen var en grej man gick på. Två trampor hänger upphängda i bröst högd. Och dinglar. Sedan ska man gå med dom, och samma pinnar används för att hålla i sig. Skit lustigt, det var assvårt att hålla balansen. Den var med under våra bästa spelmöten hittils.

/Martin
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Hehe...

Vi har funderat en sekund eller två på att köpa en dubbelyxa (hittade en skitfet en för 799 SEK) och köra ner den i bordet /images/icons/smile.gif.

Sen tänkte min flickvän måla vårt rollspelsbord kofärgat på sin möbelmålningskurs... men planerna för det gick dessvärre i stöpet. Trist. Får väl måla det själv då! /images/icons/laugh.gif
(Bör också tilläggas att jag bad henne måla dit hjärnsubstans och blodfläckar, som om någon blivit skjuten i huvudet snett uppifrån så att hjärnan sprätte ned på bordet)

[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red>
Point

Click


KILLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!
 

Nalle med AK4

Swordsman
Joined
20 Jan 2001
Messages
421
Location
Hemma
Re: Mysko grej

Gå till ICA och köp en knallpistol och en massa knallpulver. Sedan, varje gång det blir strid så tar du fram knallpistolen och skjuter salut tre eller fyra gånger.
Nallle

I don't mind, Mr Horrible says, but the matter is, someone keeps moving my chair.
 

Nalle med AK4

Swordsman
Joined
20 Jan 2001
Messages
421
Location
Hemma
Omysko vapen

Rekvisita är alltid roligt. T.ex en sån där liten leksakspistol som jag tjatade om i mitt förra inlägg, inhandla en per spelare, och vifta med dem i coola poser när det blir strid. Funkar i fantasyrollspel med boffersvärd. Eller varför inte dramatisera striden, hoppa upp och peka med leksakspistolerna på varandra? Men då blir det ett jävla liv när det blir strid iof.
Nalle, den levande självmotsägelsen

I don't mind, Mr Horrible says, but the matter is, someone keeps moving my chair.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Det perfekta rollspelsbordet

Jag får ta och snickra ihop något sådant någon gång...
Det ska vara mycket stort, och av polerad ek eller liknande. Gärna en massa gargoyler och annat trams på bordsbenen. Sedan skall det vara en fördjupning i mitten av bordet ("tärningsarena"), en sån här vridgrej i mitten där man kan ställa snacks. Varje plats ska två små lådor under bordet där man kan lägga papper och pennor och annat krafs.
Vill man köra mer hightech så ska det finnas en bildskärm inbyggd i varje bord med utdragbart tangentbord, samt inbyggda riktade högtalare (så att SL kan spela upp ljud för bara en person).
Det ska finnas en stereo i närheten, samt välutrustad bardisk med allt att dricka och äta som kan behövas. Gärna en soffa i anslutning till den, som skall vara ljudisolerad från rollspelsbordet.
Hela rummet skall belysas med diverse direkt och indirekt belysning som ger SL full kontroll över ljuset. Gärna någon saftblandare, lite färgade ljus, lite neonslingor etc. Allt som kan behövas.
Resten av rummet skall dekoreras med passande rekvisita. Vapen, ståtliga tavlor, rustningar etc.

*Drömmer sig bort*

Det här borde ju Birgersson kunna skaffa sig...

/RipperDoc

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: Det perfekta rollspelsbordet

hmmm... kan man spela rollspel på en bardisk?
blir nog alldeles utmärkt, om SL står bakom disken och har sina papper där nedanför... en shaker bör ju funka utmärkt som tärningskopp och en kassaapparat som en primitiv miniräknare....
Dessutom kan man ta mutor med kort, och det finns gott om förfriskningar.

SL: Boven får in en träff på dig, skadan blir (slår tärningar)
Spelare: Hur mycket blev det? Är jag allvarligt skadad?
SL: Här, ta en bloody mary och fatta vinken...

Ska nog söka in till baren nästa säsong och anordna en forumträff där....

Den förste som klagar på offensiv får äta Ripperdocs kängor.
 
Top