Nekromanti Hur ser en tirak ut?

Cavaci

Veteran
Joined
24 Jan 2002
Messages
10
Location
Östergötland
Små detaljer som jag och spelarna disskuterat. Små detaljer om hur en tirak egentligen ser ut. Visst vet man från alla fantasy berättelser att "orcher" ser ut som en hop blandade missfoster, med oerhört olika utseenden och endast kroppslängd, hudfärg och tänder gemensamt. Men tiraker i Eon ger ett ansikte, ett liv bakom dessa varelser. Och t.ex en marnakh-tirak har jag svårt att föreställa mig som en otäck, gultandad halvbest som går som en primat. Deras utseende från varandra borde inte skilja sig allt för mycket från varandra.
Men hur ser de egentligen ut, det är små detaljer som saknas. Deras tänder t.ex, har de huggtänder i hela gapet (de gör ju faktiskt ob1t6 mer i skada med bett), eller har de bara sina betar. Hur stora är betarna, så mycket kan det väl inte variera, du ser inte så många människor med två centimeter längre tänder än andra. Hur är deras ögon? De har en aning ovala ögonformer har det konstaterats. Men pupillen, t.ex. Är den som en normal människas eller oval den med? Är gûrders klor längre än tirakers. Hur tjock är egentligen pälsen, är det bara som en väldigt hårig man, eller värre? Har tiraker skägg, eller är det bara en del av pälsen, hur fan kan man tänka sig en tirak i ett rejält tomteskägg? Hur mörk är egentligen deras hudfärg? Blir de solbrända? En solbränd tirak? En blek tirak? Penisstorlek? Är kvinnor lika håriga? Har de hår på bröstet? Har de klor på fötterna?
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Det mesta du frågar om får svaret: JA

men seriöst, Tiraker varierar en jävla massa. Skillnad mellan en Marnakh Tirak och en Frakk Trukh skulle definivt få en och annan evolutionsbiolog att klia sig i skallen.
Jag tror att jag försöker ta det hela steg för steg.

Deras tänder t.ex, har de huggtänder i hela gapet (de gör ju faktiskt ob1t6 mer i skada med bett), eller har de bara sina beta
Bara betar, om inte Tiraken har slipat tänderna dvs

Hur stora är betarna, så mycket kan det väl inte variera, du ser inte så många människor med två centimeter längre tänder än andra.
Nej, men du ser människor med 3 helt olika uppsättningar av tår. (Grekisk fot, romersk fot och en tredje som jag inte minns) Olika karakteristika KAN variera kraftigt inom arten.

Hur är deras ögon? De har en aning ovala ögonformer har det konstaterats. Men pupillen, t.ex. Är den som en normal människas eller oval den med?
Detta förstår jag inte vad du skulle fått det ifrån...
Det känns som att du har blandat DoDs alver med kattögon och Tolkiens Orcher som är gamla alver, och fått Tiraker med ovala pupiller....
ICKE ! säger jag.
Tiraker har 'vanliga' ögon, och så vitt jag vet så har även alver det. Det är i alla fall så vi har spelat.

Är gûrders klor längre än tirakers. Hur tjock är egentligen pälsen, är det bara som en väldigt hårig man, eller värre?
Gûrder som har längre klor ? jaha... *ser mållös ut*
jaja, ok då *ser förvirrad ut*
Tiraker har päls. Detta varierar mycket individuellt från Tirak till Tirak men generellt sätt så är Frakk mest behårad och Marnakh minst behårad.
Dom är definitivt mer behårade än en väldigt hårig man.

Har tiraker skägg, eller är det bara en del av pälsen, hur fan kan man tänka sig en tirak i ett rejält tomteskägg?
Jag skulle nog säga att Tiraker har skägg, men det har säkert en tendens att smälta ihop med pälsen. Tomteskägg och tiraker, nää...
Men jag-är-skit-gammal-schaman-och-sitter-i-och-knarkar-mig-till-trans-skägg kan jag däremot tänka mig. /images/icons/smile.gif

Hur mörk är egentligen deras hudfärg?
Beror väl på hur mycket dom solar

Blir de solbrända? En solbränd tirak? En blek tirak?
Se ovan

Penisstorlek?
*harkel och förmanande blick* Är det verkligen intressant ?

Är kvinnor lika håriga? Har de hår på bröstet?
Undvik termen 'hårig' säg päls istället. Ja, kvinnor är bepälsade (mer eller mindre vet jag ej, men jag kan tänka mig en smula mindre).


Har de klor på fötterna?
vet ej
 

Skäggmisslan

Veteran
Joined
22 Jan 2002
Messages
67
Location
Billinge
Penisstorlek?

Är kvinnor lika håriga? Har de hår på bröstet?

Man börjar ju undra varför du sysslar med det här.

"Skäggmiffot"
 

Belion

Veteran
Joined
4 Dec 2001
Messages
34
Location
Njurunda
Re: Titta inte på mig !

Penisstorlek???
Varför vill du veta det?
Vart tror du vi skulle få den informationen?
Det finns ganska få tiraker att fråga, och jag antar
att han skulle slå ihjäl mig om jag frågade!
Det varierar väll!
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Fertilitet viktig egenskap hos Tiraker

Faktum är att penisar är definitivt oväsentligt för oss rollspelare men jag tvivlar starkt på att det är oväsentligt för en tirak. Fertilitet är en väldigt viktig egenskap hos tiraker och om man frågade en stamkrigare om hans penisstorlek så tror jag inte han skulle ta SÅ illa upp. Faktum är att troligtvis stolt skulle proklamera att "Den är stor sam f-n" och le brett.

Exempelvis så har Indierna massa gamla tempel till sin fertilitets gud(inna?) och i det templet så finns det mängder av enorma Fallos statyer. Så Penisar är inte tabu i alla kulturer, och jag tror inte att Tirakerna skäms om att tala om penisar.


Hur kom vi in på det här ämnet egentligen ?
Det var faktiskt Cavaci som tog upp det från början, inte jag.
 

Cavaci

Veteran
Joined
24 Jan 2002
Messages
10
Location
Östergötland
Åter till penisarna

Ursäkta, men frågan dök upp en gång när vi spelade tirak-kampanjer. Det som det i stort sett handlar om är ju supa, slåss, äta och knulla. Så när ett gäng svinkåta frakk-tiraker dyker upp i Tiban och en spelare (en nymfomatisk vanarkvinna) frågar "hur stor den är, jämfört med en vanar?". Jag menar visserligen är en tirak ungefär lika lång som en människa, men mycket kraftigare. Tyngre, längre armar, kraftigare byggd överkropp. Men just det där. Om det hade varit en trukh hade ju svaret varit givet... men ärligt talat visste jag inte vad man skulle säga. "Kanske...?" Jag löste det med att en billig prostituerad gûrd-flicka, som inte ifrågasätter storlekar, ramlade in.
 
Top