Hur ser det ut efter katastrofen?

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,901
Location
The Culture
Nu har jag och flera andra sett fyra avsnitt av "The Last of Us", och det ser väldigt snyggt och realistiskt ut, med spruckna motorvägar och överväxta hus.

Men hur realistiskt är det?

Jag tar för givet att det finns någon eller några personer som har funderat på detta. Hur skulle en storstad se ut efter att människorna varit borta i tio år? Tjugo år? Hundra år?

Vet ni om det finns någon vetenskaplig gissning, eller i alla fall en kvalificerad gissning på hur en övergiven stad kommer att se ut efter en viss tid?
 

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
1,847
Location
Off grid
Det är bara att ta sig en titt på hur området runt Tjernobyl ser ut. Speciellt staden Pripyat.
Man ska nog vänta lite med att besöka zonen.
Värt att notera är dock att det fortfarande finns en hel del mänsklig närvaro där.
Inte minst i byn Tjernobyl (administrativt center), vägarna i området, Pripyat (turister) och kärnkraftverket (tillsyn) men även en relativt stor brandkår som bekämpar skogsbränder i området.

:t6b-2: :t6r-5:
//EvilSpook
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,925
Location
Ludvika
Inte riktigt samma sak, för den här bygger på att alla människor bara försvann med en fingerknäpp, men rätt intressant:

 

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
1,847
Location
Off grid
Det är OK, jag är i kontakt med en kille som heter Redrick Schuhart som kan guida dig rätt
Ja han borde kunna smyga in där.
Själv besökte jag zonen 2009 när det var lite lugnare.
Då behövde man bara vara uppmärksam på fallfärdiga trappor, tak och arga vildsvin.

:t6b-2: :t6r-5:
//EvilSpook
 
Top