Nekromanti HUr ofta spelar ni och vad spelar ni nu?

Boridus

Veteran
Joined
13 Mar 2004
Messages
106
Mest en nyfikenhets fråga.

Vad spelar ni för kampanj/äventyr nu och vad har ni för karaktärer i er spelgrupp? Hur ofta spelar ni?

Själv så har vi en sjöfarar kampanj med kryddade inslag av en Kraggbarbar och en nekromantiker...fruktansvärt skoj faktiskt.

Vi spelar en gång per helg så ofta det går. Ungefär 3ggr i månaden har det blivit nu på sistonde.
 

Berfa

Veteran
Joined
19 Mar 2003
Messages
151
Location
Västerås
En ganska episk rädda-världen/pre-dark kampanj spelar vi. =)

en salig blandning roller medverkar i kampanjen, vi hade nyss kapitelavslut så några nya roller är påväg in i kampanjen. Vi har spelat kampanjen i några år nu men det blir mer och mer sällan. Förhoppningsvis har vi alla tid att spela någon gång på påsklovet iaf.
 

Sankt Creigh

Warrior
Joined
17 Feb 2004
Messages
258
Location
SthlM
Vi spelar 3-4 ggr i veckan ca 6 timmar per gång.

Vi har för tillfället ingen påbörjad kampanj p.g.a brist av material, vi har spelat ganska mycket av det som finns.
Just nu så spelar vi D&D äventyr till Eon. (Eon som är det enda spel vi spelar.)

Vi har en massa olika karaktärer, jag, spelar en extraordinärt stark trukh och reser b l a med en tirakisk schaman.

Vette fasen vad man ska skapa för en person nu när man kolade igår igen... :gremconfused:

// Creigh
 

Stridsfursten

Veteran
Joined
12 Mar 2004
Messages
29
Location
Sthlm
vi spelar mest äventyr från DoD som vi omvandlar till Eons spelvärld...
vi tar idéen från äventyret å sen anpassar det till Eons värld, skriver om lite färdigheter osv..
det funkar bra!

en rolig grupp var våran onda grupp, med en gravplundrare, en dibukpräst, en dibukriddare, och min sanari nekromantiker Rahvin.
enda överlevande på kampanjen blev Rahvin :gremlaugh:
då jag roffade åt mig allt av värde, och flydde med Larbilius teleportation medan de övriga RP slogs mot några mäktiga tiraker, som hade bl.a en Schaman med sig!

fast jag tror inte det andra i gruppen gillar när jag har Rahvin eftersom han är rätt mäktig nu, och roffar åt sig det bästa delarna i eventuella skatter!!
 

Boboliwsy

Warrior
Joined
6 Nov 2000
Messages
308
Location
Gävle
Jag spelleder en kampanj åt tre eon-nybörjare (de har spelat rollspel förut, men inte eon). Hittils har vi bara spelat en gång, men det var mycket lyckat, förhoppningsvis blir det fortsättning någon gång ganska snart... Tyvärr är det mycket annat i vägen för spelarna och mig :gremfrown:

Rollpersonerna är:
Marok - Ung, mycket hetsig och argsint kraggbarbar
Aros - Skicklig jägare och före detta arméspejare från Drunok
Oderen - Sanarimagiker

Äventyret (det första, inte avslutat än) går ut på att sanarialven ska lämna färdas från Haléa Teren i Sunariskogen, till Chadarian, för att lämna ett brev till Heleie Turalian. De andra rollpersonerna är inhyrda som hans livvakt respektive guide.
I bakgrunden lurar ett gäng skummisar som vill åt brevet...

Vart kampanjen tar vägen sen återstår att se, men jag har en bunt idéer. Troligen kommer snubben som spelar kraggbarbaren att lämna gruppen efter nästa spelmöte, synd, men vi har eventuellt några nya spelare på G.

//Boboliwsy
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Oj...
Verkar ju som alla spealr mer EON än vad jag gör nu för tilfället ju... :gremfrown:
Kanske att man ska ta & förska övertala sin kamrater att ta tag i Eon-spelandet igen.. :gremtongue:
 

Greven

Veteran
Joined
24 Mar 2004
Messages
31
vi spelar ungefär en gång i veckan. vi spelar rätt många olika rollspel så det har inte blivit så mycket eonspelande. men de äventyr som vi spelat har varit: regnsynd och ett äventyr där rollpersonerna skulle hitta några flodpiraters gömställe och ställa dem inför rättvisan. nästa äventyr blir nog sorgernas brunn.

rollpersonerna är:
falgrim en stigfinnare från soldarn
birger en helare från acharien
william en trubadur från soldarn
aldarin en thism magiker från sunariskogen
hasgar en ghordvärg krigare
 

Khûrz

Veteran
Joined
10 Jul 2003
Messages
19
Location
Inte hemma IAF
I min "huvudspelgrupp", som är den jag spelar mest med har det varit rätt dött på spelandet i någon månad men det är snart dags igen. Där har vi just avslutat en grymt episk kampanj som inkluderade lite väl überboostade rollpersoner de sista äventyren. Vi har lagt dem i arkivet för tillfället och har nu inriktat oss på en riktig grisodlarkampanj i norra Consaber där alla RP kommer från samma by och är kompletta byfånar och bonnläppar så att säga. Tanken är väl att de ska utvecklas vart vet jag inte men det verkar som om vår SL lagt ner mörkerkonceptet helt i och med vår tidigare kampanj.

Sen spelar jag i en spelgrupp där vi har en förstagångsspelledare som lotsar oss genom Sorgernas Brunn. Rollpersonerna där är en läkare, en ung och bortskämd magikertös och hennes livvakt.

Så spelleder jag några klasskamrater också det var ett tag sen nu, men där är det en grupp om en riddare från Soldarn, en utstött magiker från Asharien, två dvärgar, en alv och en marinsoldat från Camard. Om ni undrar hur alven och dvärgarna fungerar tillsammans så kan jag svara: Det gör de inte. Sist försökte dvärgarna fånga jordbestar med alven som bete :gremsmile: Jag funderar på att lura ner gruppen till Soldarn och spela något om det inbördeskrig som tycks närma sig.

Det var allt, nu får det räcka.

Adidas!
 

Lord Renisis

Warrior
Joined
26 Jul 2003
Messages
376
Location
Linköping
Tjollahopp

Sist jag spelade var karaktärerna:

Isvind - En ishanifäktande alv som dricker sprit och spelar flöjt.

Arcadius - En jargisk ficktjuv som efter lite äventyrande hit och dit har sett det mesta. :gremgrin:

Vi spelar nästan varje helg (vi är 4 små snorungar som inte har något liv).
Nu på senare tid har det blivit mindre, pga utav att en av oss har tröttnat lite, men han är nog strax tillbaka, vi har även fått en efterlängtad utökning, så nu är vi 4 stycken i spelgruppen.
Nu kör vi en ganska episk kampanj där jar SL:ar..
Det går relativt bra. :gremsmirk:

/Hugo, som inte kunde motstå att skriva lite :gremsmile:
 

Solinde

Veteran
Joined
8 Sep 2002
Messages
52
Location
Linköping
På fråga ett säger vi...C...och på fråga två...

På den första frågan: vi spelar absolut inte ofta. Inte ens i närheten av regelbundet. Men visst. :gremgrin:

Rollpersonerna består av min egen 14-åriga thismalvsflicka Fenerian som rymt hemifrån med pappas carwelan för att "bli något", en lagom snäll magikerkvinna och en ful, opportunistisk man vars yrke är okänt för mig. För tillfället är vi på väg mot Talon då opportunisten har fått i uppdrag att skydda Maxander från allehanda faror. Det är f ö ganska välbehövligt, eftersom jag vill döda honom mest hela tiden. Av någon anledning som jag OOC inte längre minns, har jag IC dock lovat att låta honom leva tills vi kommer till Talon och jag kan skaffa en ordentlig båge.
 

Gormasus

Veteran
Joined
4 Dec 2003
Messages
52
Location
Göteborg
Hmm vi försöker spela en gång i veckan, men sedan årskiftet har det blivit mycket mindre, vi har påbörjat en ny kampanj och ska nu försöka ta vara på så många lovdagar som möjligt för att spela igenom den. Jag är SL
och har alltså knåpat ihop en egen kampanj som vi spelar just nu som utspelar sig i Soldarn.
rollpersonerna är två cirefaliska riddare, en mûhadinsk granaschfäktare och en filosof någonstans från västländerna..

En annan följd fråga:
Hur länge håller ni på och spelar en kväll?
Vi spelar cirka 9-11 timmar per gång
 

Rygar

Veteran
Joined
21 Mar 2004
Messages
190
Location
Federationen
Vi spelar två olika kampanjer, eller om det är en tudelad kampajn..den ena tar plats i Mûhad och den andar i soldarn.. typ varje helg när det går, kanske 3 i månaden..

i den ena har vi: två kleptomaniska araber, en klyvande krigarprästinna, en psykiskt sjuk(?) vilmarksman och en drakolog..

i det andra leker, samtliga soldiska adelsmän: en osocial svärdsmästare, en duellant med trästavar, en dansande aristokrat samt en ordensriddare..

anledningen tillatt jag misstänker ett samband är en virvelvind med två svärd och röda ögon som dyker upp i bägge äventyren och strimlar jarger eller damarer.. annars sittre jag och spånar på ett äventyr med, som ska bland annat innehålla lite om en viss amirro silversparre :gremsmile:
 

jac

Veteran
Joined
2 Aug 2003
Messages
21
Location
Stockholm
Hmm, vi spelar en gång i veckan ifall vi kan. Det är lagom, fast nu när det är påsklov blir det ju mer eftersom man har mer tid, i alla fall på mulna dagar och festdöda kvällar.

I och med att jag inte är spelledare så vet jag inte riktigt om vi börjat på en kampanj, vi försöker mest komma igång igen då det var välldigt länge sedan vi lirade. Men just nu kör vi på "De fördömdas sista hopp" som uppvärmning.

Vi är 3 spelare: En temperamentsfull och paranoid flottistson som är jagad av en adelsman från Jarla, detta då han känner till adelsmannens otrevliga öga för små pojkar. Sen har vi en osmidig, tjock, ful "mångsysslare" som överlever på "diplomati", han slingrar sig ur det mesta genom intriger, lismande och utpressning. Sist men inte minst har vi en handelsman som hela tiden försöker "bitcha" runt med oss andra som om han vore ledare, han e en plansmidare, girig och småelak. Han är inte ond men han gör det som krävs hehe.
 

Rygar

Veteran
Joined
21 Mar 2004
Messages
190
Location
Federationen
Re: Say what? [ANT]

*rygar pekar på sånna människor som bor i öknar*

vi kallar dem araber när vi pratar om dem.. men i mundana kallas de zhaner.. you with me?
 

Isilme

Veteran
Joined
2 Oct 2003
Messages
100
1. Just nu spelas ett litet skräckäventyr som än så länge inte kommit särskilt långt och inte utvecklats till något skoj än. (jag har bara låtit dem drömma samma mardrömmar)
2. En egoistisk och impulsiv legosoldat vid namn Klara, en alkoholiserad alv vid namn Alessandro, en robust Gimli-liknande dvärg vid namn Turin (Silmarillionvarning), och en handlingskraftig riddare vid namn Hektor.
3. Vi spelar för sällan. Igår var det flera veckor sen vi spelade sist (kan bero på att många har varit bortresta). Annars brukar det gå i perioder...ibland varje helg (både fre, lör och ev sön)ibland varannan, ibland t om på vardagar och ibland inte alls.
 
Top