Nekromanti Hur mycket sover ni på rollspelsmöte?

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,445
Location
Helsingborg
Håller inte med

"Dessutom är det väl just vid de tillfällena, när man spelat för länge, som tröttsamma och pinsamma diskussioner om reglers tillämpning osv brukar dyka upp, vilket förstör väldigt mycket för alla inblandade."
Det är väl när alla är trötta som man inte orkar bry sig om reglerna? SL skulle lika väl kunna lägga patiens för att symbolisera tärningsslag och ingen skulle klaga (på sin höjd påpeka att det var en cool grej)..

/[color:448800]Han</font color=448800> som inte höll med telcontar
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,445
Location
Helsingborg
"04-05 någonting så mötte vi tre fiender(1 trukh och två gurder(?)), /.../ En av de längsta striderna i något rolslpel som jag medverkat i!"
Hur kan den bli lång? Det är ju bara att ta trucken och köra över kurderna....? Vårt rekord (07 på morgonen) blev till efter en lång strid den också.. Vi spelade Viking första gången och SL var bara tvungen att ha med ett fältslag.. Vissa låg och halvsov på soffan och det enda vi gjorde var att attackera, för det var ingen som högg på oss(?)..

/[color:448800]Han</font color=448800> som inte kan så mycket om Eon
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
"Hur kan den bli lång? Det är ju bara att ta trucken och köra över kurderna....? "
Första gången vi spelade eon, sl kunde kanske inte reglerna så mycket som det skulle önskas, och ej heller hade han krigarens väg med det förenklade systemet, kommer ihåg att jag i slutet låg och halvslumrade, hade fått en kritiskt skada i axeln och var nära att dö.
 

nomardiculdacar

Warrior
Joined
27 Aug 2001
Messages
298
Location
Stockholm
Min far...

...Har aldrig spelat rollspel, men han är ett levande bevis på att det lätt blir fel när man är trött:

(min bror Henrik): Var e mamma?
(min far) : mummelmummel
bror : Vad sa du?
far : Hon dyker väl upp någonstans...zzzz

Daniel-så kan det gå!
 
Joined
29 Jul 2001
Messages
814
Location
Stockholm.
Det blir numera (eftersom folk har börjat jobba!) bara på helger.
Vanligtvis från 4-5 på eftermiddagen till:
antingen 24, då de sista bussarna hem går, eller tills vi faller ihop, vilket händer strax innan det blir ljust, för det mesta.
 

Silke

Warrior
Joined
23 Jan 2001
Messages
248
Location
Vällingby, Stockholm alltså...
Ungefär så här brukar det se ut.
Kl 12 samling.
Kl 14 allt för snack är till ända och det drar ihop sig till spelande.
Kl 19 Pizza paus
Kl 20 In game igen.
Kl 01 Nu däckar den förste och spelamötet avbryts.

Ca 12-13 timmar alltså 1-3 gånger i månaden.
När man läser andra inlägg så undrar jag vart vi har lärt oss dessa pass...
 
Top