Nekromanti Hur mycket pengar lägger Du på rollspel och brädspel?

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
:O

Hur.. Jag vet inte ens hur jag ska formulera frågan.

Jag har köpt spelet om Morwhayle för ca 250kr. Det är väl det jag lagt ner på rollspel på... 5+ år? Visst min kompis har lagt ner ca 1000-1500kr på Only war och sånt, och vi har köpt några d&d böcker av och till, eller 3 grundböcker och 4 Complete ... böcker... Så det är väl... 2000kr till ungefär.

Wow...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Inte så mycket alls, tyvärr... =/
Önskade att man lade lite, men just nu så slukar fjällen & friluftslivet lite mer pengar de senaste åren än vad just rollspel & konvent gör just i detta läge..
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Ingen koll på exakt siffra.. Det styrs av antalet produkter som lyckas attrahera mig på marknaden! :) Tyvärr finns inte tillräckligt med tid för att spela allt så jag tvingas vara selektiv vilket i sin tur drar ned kostnaden en hel del..

Köp de senaste åren innefattar: Allt till Mutant År noll (och extra tärningar, rollformulär, osv. såklart..), allt till Western IV (i standardformat, jag är ingen samlare), Coriolis blev en del kickstartat, Grundböckerna till Symbaroum, en hel del tärningsset, utöver det en och annan pdf här och där samt något udda rollspelsbokköp ibland..

Jag tycker för övrigt att det är på tok för billigt med svenska rollspel (främst dessa jag köper), med tanke på produktvärde (både text och hur sjukt snygga spel som släpps nuförtiden!)

Höj priserna och ta in fler frilansare så att produktionstakten kan hållas hög! (med billigare pdf-versioner för kvantitetsköparen/den med andra dyra hobbies!)
 
Top