Nekromanti Hur man slår ihjäl sin DM ;-)

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,533
Location
Stockholm
"the Storyteller, Control Freak, Accidental GM and, of course, the Female GM"

För alla vet att kvinnor inte kan vara "normala" spelledare, utan de är ju kvinnliga spelledare. Jag ser verkligen fram mot att få läsa detta kapitel av sexistiskt bullshit.

(Säger jag redan nu, innan jag ens sett boken.)
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Eller ...

Det kan ju också vara så att »the Female GM« är såpass ovanlig i vår grabbdominerade hobby att författarna tycker att hon förtjänar ett eget avsnitt.

Men vad vet jag?

Jag har nämligen heller inte sett boken.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Eller ...

Eller så kan det helt enkelt vara så att Slayer's Guide, precis som Munchkin's Guide, helt enkelt är satir, och att författarna tycker att "grabbarnas" fixering vid rollspelande tjejer, och framförallt ansträngningarna att öka mängden rollspelande tjejer, förtjänar en grovkalibrig satirisk känga. En sådan känga kan behövas.

Ska jag själv satirisera lite så finns det tre skäl till att rollspelshobbyn anstränger sig så att få in tjejer i hobbyn. Den största bland yngre killar bottnar i att rollspelande killar till stor del är hormonmoln som vill ha något att ragga på, men inte känner sig säkra nog att ragga "i verkliga livet". Den största bland äldre killar är att få in sina respektive i hobbyn, med förhoppningen att de själva ska få fortsätta att spela om deras respektive tycker att det är kul. Den största bland tjejer är att få stöd för att stå emot hormonmolnen.

Åkej, det är inte helt sant, men pudlar har också kärnor. I vilket fall som helst så ska det bli kul att se vad de har att säga om kvinnliga spelledare. Kommer de att beskrivas som dominatrixar, mansslukerskor eller karriärkvinnor? :gremwink:
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,473
Location
Stockholm
Äsch, var inte så neggo

Det kanske är så att Female GM har en massa olika Prestige Classes, som vidare definierar hur en sådan fungerar, och vilka färdigheter hon har vid de olika levlarna.

Inte så troligt, men det kan vara så? Varför förusätta det värsta?

M.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,592
Re: Äsch, var inte så neggo

Varför förusätta det värsta?
För att det är roligare? Jag tror att de kommer att ha speciella feats i stil med "Huge breasts".
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,473
Location
Stockholm
Bingo! Du har vunnit en...

...extra level till AD&D. Visa detta meddelande för din DM, så får du automatiskt en extra level.

Jag slog vad med mig själv att du skulle svara på den frågan inom en halvtimme, men du börjar bli lite långsam. Och förutsägbar, faktiskt. :gremgrin:

M.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,592
Re: Bingo! Du har vunnit en...

Jag slog vad med mig själv att du skulle svara på den frågan inom en halvtimme
Det var ju inte direkt en högoddsare...

Och förutsägbar, faktiskt.
Var glad för att jag inte nämnde mina andra förslag till feats... :gremshocked:
 

Mindblow

Veteran
Joined
29 Mar 2002
Messages
46
Location
Oblivion
Förknippar du Munchkin med bullshit? Så du säger! Tur att de inte kan höra det. Det är väldigt allvarliga saker du beskyller Munchkin-crewen för här...
 
Top