Hur man min/maxar men får andra att känna sig dumma för att ifrågasätta det

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,483
Jag tänker min/maxa helvetet ut 5ed D&D. Jag tänker min/maxa så hårt att designersen vaknar mitt i natten skrikandes från det psykiskaödelandet jag skapar genom mitt min/maxande. Jag tänker bygga en maskin som min/maxar åt mig och en organisation att husera min/maxnings maskinen. Jag tänker bygga Babels torn av min/maxande, folk kommer inte kunna prata med varandra efter jag har gjort den här min/maxningen!

Men vissa i gruppen kommer kalla mig på mitt min/maxande. När detta händer behöver jag ursäkter för varför det jag gör inte alls är min/maxande. Vad är de bästa ursäkterna?

(Jag kommer spela antingen en paladin/warlock eller en warlock/sorcerer. Beroende på vilken jag kan göra mest min/maxad.)
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Säg att din karkatärs livsmål är att ständigt förbättra sig själv, att uppnå perfektion?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,483
Säg att din karkatärs livsmål är att ständigt förbättra sig själv, att uppnå perfektion?
Jag gillar det, men det känns som att gå defensivt. Det får inte dem att känna sig som skurken för att de ifrågasätter mig.
 
Last edited:

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,912
Location
Ludvika
Säg att din karkatärs livsmål är att ständigt förbättra sig själv, att uppnå perfektion?
Jag gillar det, men det känns som att gå defensivt. Det får inte dem att känna sig som skurken för att de ifrågasätter mig.
Lägg till att barnhemmet du växte upp på brändes ner av zentharim, och alla andra föräldralösa barn slaktades som grisar. Du måste uppnå perfektion för att förhindra en sån sak från att någonsin hända igen.

Låt din karaktär vara vegetarian för att han finner stanken av kött som grillas avskyvärd eftersom det påminner honom om de brinnande kropparna.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,483
Lägg till att barnhemmet du växte upp på brändes ner av zentharim, och alla andra föräldralösa barn slaktades som grisar. Du måste uppnå perfektion för att förhindra en sån sak från att någonsin hända igen.

Låt din karaktär vara vegetarian för att han finner stanken av kött som grillas avskyvärd eftersom det påminner honom om de brinnande kropparna.
Ja! Nu snackar vi! Det här skriver jag in!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,483
Jag hade kört:
"Äsch jag gjorde karaktären lite med vänsterhanden och tänkte inte så noga. Den bara råkade bli såhär."
Jag gillar den här för den antyder att Nin karaktär är normal och att deras är kassa. Trots att jag redan lagt 5 timmar på att bygga ett oärligt bra monster!
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
"Så du försöker berätta för mig att jag inte får ha roligt på mitt sätt? Bara för att du inte brytt dig om att läsa reglerna ordentligt? Så jag som gör min läxa och försöker vara en duktig och engagerad spelare har roligt på fel sätt????"
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,976
Location
Göteborg
om du kan köra oathbreaker så börjar du som paladin och byter sida vid 3 graden. Binder en pact med djävulen! Skapa världens bästa story (barnhuset var briljant). Du måste helt enkel spela oathbreaker warlock för det var det enda som passar din story!
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,338
Location
Helsingborg
Antyd att min/maxing är den enda seriösa spelstilen och att de helt enkelt har gjort fel för att de inte har gjort det. "Om du inte spenderar 2 timmar på att göra en karaktär, tar du verkligen våra spelsessioner på allvar? Vad är nästa grej, spelporträtt gjorda på en minut med kritor eller?"
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,005
Location
Umeå
Peka på MM: "Har du sett vad som finns där ute eller? Allt annat än min/maxande är självmord!"
 
Top