Nekromanti Hur många var vi innan?

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Borde ni inte plocka bort de gamla forumen och länka om dem till den nya adressen. Det tog flera dagar innan jag upptäckte de nya forumen då jag brukar gå direkt till forumen via bokmärken...

/Emil
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Tja du... Med tanke på att jag för en tid sidan ändra adressen till forumet till http://forum.rollspel.nu/ och uppmanade alla att ändra sina länkar dit för att annars skulle det skita sig när vi bytte system så tycker jag att jag informerat tillräckligt om det.

För övrigt bekräftade du mina aningar om att folk länkar direkt till forumen istället för att gå via vår huvudsida, tänk hur många räknade besökare vi skulle få om alla gick in via huvudsidan. =]

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Tja du... Med tanke på att jag för en tid sidan ändra adressen till forumet till http://forum.rollspel.nu/ och uppmanade alla att ändra sina länkar dit för att annars skulle det skita sig när vi bytte system så tycker jag att jag informerat tillräckligt om det.

Jag såg inga uppmaningar på forumet! Det måste i så fall stått på startsidan, och den ser man ju inte om man länkar direkt till forumen, vilket många gör. Det är väl inte särskilt lönt att bestraffa folk bara för att de gör det lätt för sig...

För övrigt bekräftade du mina aningar om att folk länkar direkt till forumen istället för att gå via vår huvudsida, tänk hur många räknade besökare vi skulle få om alla gick in via huvudsidan. =]

Det gör jag nu också, dels för att det går snabbare och dels för att jag slipper logga in varje gång.

/Emil
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Bestraffning är det ju knappast, de som håller sig uppdaterade har inga problem med det. Sen är det heller inga svårigheter att gå till webbplatsens förstasida heller och göra ett klick, om man inte orkar bemöda sig med det så ser jag inte heller någon anledning till att vi ska göra det lätt för er. Vill du att jag personligen ska komma hem till dig och klicka på inläggen åt dig och läsa upp vad som står och att du sen får diktera dina svar så att jag kan skriva in dem åt dig?

När vi blev tvungna att byta IP-nummer så passade jag på att byta adress till forum.rollspel.nu för att göra övergången till detta forum smidigare för de som länkar direkt till forumen. Jag skrev även blänkare på huvudsidan och uppmanade alla som direktlänkade att byta till den adressen. Jag tror även jag skrev något på själva forumet någonstans, hur mycket begär du egentligen? Nu när även forumlistan finns på förstasidan så ser jag ingen anledning till att du inte länkar direkt till den heller, du får ju mycket mer information om vad som händer. Jag har alltid sagt att jag inte vill att folk direktlänkar till forumen, speciellt inte på websidor just för att dylika problem kan uppstå, jag slutade dock med det då det var helt lönlöst, men då tycker jag att ni kan skylla er själv också.

Slipper logga in gör du ju hur som helst, det har inte att göra med om man direktlänkar.

Tror jag ska se till att om man länkar direkt till forumen så skickas man automagiskt vidare till förstasidan så slipper du problem och alla får den information som behövs.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 
Top