Nekromanti Hur många skogar?

Runde Rolf

Swordsman
Joined
9 Feb 2001
Messages
483
Location
Stockholm, Sverige
Jag vill inleda detta inlägg med att påpeka att klockan är 1:15 i skrivande stund och att jag är trött, så trött... Därför så kan detta inlägg kanske verka rätt korkat när du pigg och glad läser det i morgon eller när du nu gör det men just nu verkar det som en väldigt bra fråga så jag gör väll ett försök...

Det är ju så att det är meningen att nya DoD sak byggas mycket på och utspelas mycket i Skogen. Hittils har detta gått väldigt bra och har resulterat i två fina äventyr: Vinterskogen och Vildhjarta. Dessa visar verkligen upp den Bauerinspirerade stämning som Riotminds anammar och de kommer att ge min spelgrupp många härliga spelmöten.
Men det jag nu har kommit att tänka på är att Riotminds knappast kommer att kunna hitta på hur många spännande och egendomliga skogar som helst. Eller? Och om de ändå gör det så får väll dessa knappast plats i Trudvang som trots att det i stort sett har lika mycket skog som vatten inte kommer att kunna ha hur många magiska skogar som helst. Nån vanlig skog måste det ju finnas... eller? Efter ett tag kommer mina spelare bara tycka att det blir tjatigt med skog och trots att mina hemgjorda äventyr inte utspelar sig så mycket i skog så så är det ju de officiella som lägger det mesta av stämningen.

Tycker du nu att det jag skriver är dumt eller inte har något sammanhang så är det inte så farligt med tanke på att jag inte kommer ihåg ett ord jag skrivit/images/icons/wink.gif

Godnatt!




<A HREF="http://www.spelaroll.net/svultnasvinet" target="_new">http://www.spelaroll.net/svultnasvinet</A> runderolf@hotmail.com
 
Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
Nu måste det ju inte vara något speciellt <I>med</I> skogen, det kan vara något speciellt <I>i</I> skogen också. Det gäller bara att ha tillräckligt bra fantasi för att fler äventyr ska kunna utspela sig i samma skog. Angående hur många skogar de kan finnas, så är det ju så att under medeltiden var det mesta av sverige, finland och stor del av norge, täckt av skog också... har jag för mej...rätta mig om jag har fel ;)

"I may be small but I can still kick your ass!"
 

Watchman

Warrior
Joined
11 Dec 2000
Messages
213
Location
Uppsala
Det är faktiskt mer skog i Sverige nu än vad det var förut :)

Det kan alltid bli värre, det kan alltid bli bättre.
 
Top