Hur många på WRNU är egentligen rollspelsskapare?

Är du en rollspelsskapare av material som är tillgängliggjort utanför din spelgrupp?


  • Total voters
    14
Status
Not open for further replies.

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
Utifrån tidigare diskussionen i den HÄR tråden så är jag nyfiken på hur många aktiva forumiter som skapar och tillgängliggör rollspelsmaterial för andra än sina egna spelgrupper.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
Kom på att jag faktiskt har skapat ett Fiasco Playset som finns tillgängligt för nedladdning HÄR. :)
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,868
Location
The Culture
Det är en väldigt låg ribba med "material tillgängligt utanför din spelgrupp". Många uppnådde det redan i slutet av 80-talet med någon slumpmässig bild eller text i ett fanzin. Det vore bra med fler alternativ, till exempel:

Nej
Ja, material som är tillgängligt gratis på nätet
Ja, material som finns tillgängligt på Print on Demand
Ja, material som har recenserats i Fenix
Ja, material som jag fått betalt för och som har publicerats av ett riktigt förlag
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,574
Location
Uppsala
Min grupp övertalade mig om att börja lägga upp saker. Men renskrivningen har varit makalöst mycket mer arbetsintensiv än jag hade räknat med, så jag ligger rejält efter.

Dock var det någon Japansk blogg som fick upp ögonen för South of the Border, så jag har dragit in en hel euro! (Fick faktiskt behålla 5kr från denna euro efter avgifter; en hel rollspelsmiljon!)

Shameless plug: https://play-tank.itch.io/.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,182
Snyggt. Fast jag hade velat ha fler alternativ för vad och hur saker tillgängliggjorts.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
Det är en väldigt låg ribba med "material tillgängligt utanför din spelgrupp". Många uppnådde det redan i slutet av 80-talet med någon slumpmässig bild eller text i ett fanzin. Det vore bra med fler alternativ, till exempel:

Nej
Ja, material som är tillgängligt gratis på nätet
Ja, material som finns tillgängligt på Print on Demand
Ja, material som har recenserats i Fenix
Ja, material som jag fått betalt för och som har publicerats av ett riktigt förlag
Ja, det kanske hade varit bättre. Kan du stänga den här tråden så skapar jag en ny?
 
Status
Not open for further replies.
Top