Nekromanti Hur många officiella regelsystem finns det ?

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Satt här & klurade lite på hur många eofficielal regelsystem som finns här ute i handelen, egentlgien ??
De jag kan komam på såhär på rak arm är ju d20-systemet, BRP, tärningspöl-systemet-a´la-WW(kommer inte på vad detheter :gremblush:), t-10-systemet.
Vad har jag missat ??

/ Johan K, som springer mellan datan & tvättmaskinerna..
 

antorax

Swordsman
Joined
11 Aug 2003
Messages
568
Om du menar neogames system så borde det räknas. Vet dock inte vad det korrekta namnet är.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
en snabb koll i bokhyllan visar att jag har cirka 22 helt egna regelsystem.sen till det kommer ett gäng brp-versioner som egentligen inte har något gemensamt mer än färdighetsmekaniken. Jag kan nog räkna upp flera andra också.
Ska jag räkna med de spel som ligger och skräpar på min hårddisk tror jag vi är uppe i 50 helt egna system. men de finns väl inte i handeln såklart.

Så svaret på din fråga är: skitmånga. att räkna alla är nog en omöjlighet.

chrull
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
Tja du har missat bland annat:

D6 (Star Wars och massa andra)
Fuzion
Tristat (BESM, och andra animebaserade spel)
GURPS system, som nog inte har något annat namn än just GURPS.

btw: WW's tärningspölsystem = storyteller systemet...

Men som Chrull nämde så finns ju väldans många. Många av dem har inget eget namn.

/Ulfgeir
 

Selly

Level 5 Laser Lotus
Joined
10 Apr 2001
Messages
1,450
Location
Stockholm
"btw: WW's tärningspölsystem = storyteller systemet..."

Deras gamla hette Storyteller, ja. Det bör dock ej blandas ihop med härket de använder i nya WoD; Storytelling-systemet. Ett i sanning lysande namn, då ingen väl någonsin kan komma att blanda ihop de tu...? ¬_¬
 

lijat

Swordsman
Joined
11 Jun 2003
Messages
505
Location
Umeå
eras gamla hette Storyteller, ja. Det bör dock ej blandas ihop med härket de använder i nya WoD; Storytelling-systemet. Ett i sanning lysande namn, då ingen väl någonsin kan komma att blanda ihop de tu...? ¬_¬
Lustigt jag hade inte noterat nån skilnad :gremgrin:

Lijat - road av dessa namn.
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Neogamesytemets namn (Kanske OT)

Det borde kallas 3 stridsrundor = 4 timmar systemet.

/Marcus har ett personligt (kanske svenkt med?) rekord i långsam strid.
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Jag skulle nog vilja påstå att det vore nära nog idioti att räkna alla. Det räcker väl med att de är publicerade på internet för att de ska anses som officiella. I och för sig så kan vi kanske begränsa oss med att säga system som fortfarande är aktiva. Det begränsar ju det hela lite.

/Honken
 
Top