Nekromanti Hur många har du? (snoppmätartävling)

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Vilket är ditt favoritsamlarspel och hur många kort/figurer/piratskepp har du?

Jag har 235 D&D-miniatyrer! Häftigt va?*

För er som vet vad jag snackar om så är gubbarna fördelade på följande fraktioner:

CG: 44
CE: 69
LE: 58
LG: 30
Any: 5
LG/CG: 11
CG/CE: 7
LE/CE: 8
LG/LE: 3

- Vulf

* <font size="1"> Javisst Vulf, såklart det är häftigt att du som är tjugosex år gammal har lagt ned tusentals kronor på små plastgubbar. Det är ju precis vad folk brukar definiera som häftigt. :gremsuck: </font size>

? [ANT]

Var tanken att det där skulle vara roligt eller försöker du få något sagt?

- Vulf

Re: ? [ANT]

Bara informerade om hur många jag hade.
Om du hade varit underhållad av det simpla skämtet så skulle jag inte klaga :gremlaugh:

Jag har runt 120 minis, tror jag, men om vi ska snacka favoriter måste jag ändå säga magic, delvis av historiska skäl. Och där lär jag ha säkert mer än 10000 kort. Minst. Jag lär slutat räkna dem för tio år sedan eller så... :gremcrazy:

/Dimfrost

Jag slängde en hel ica-kasse med Magic-kort för flera år sedan. Det var common-kort som jag hade för många av: 15 Hill Giant, 15 Stone Rain och liknande.

Idag har jag mycket färre kort, men fortfarande tillräckligt många för att motsvara ca 18-19 cm och en ordentlig omkrets. :gremwink:

/tobias

DnD minis be teh shit

Totalt: 148 minis.

LG: 30
LG/CG: 6
CG: 24
LG/LE: 4
Any: 2
CG/CE: 5
LE: 29
LE/CE: 2
CE: 46

Akilleshäl: Har bara en enda liten commander i CG (Dark Traveller som jag fick i min första booster), hoppas på en till CG-commander närmsta framtiden.

I DnD minis hamnar jag utanför trettiocentimetersklubben. Ovant värre :gremgrin:

Vem kan motstå en snoppmätartävling? :gremtongue:

CG: 8
LG: 34
LG/CG: 6
LG/LE: 4
CG/CE: 1
LE/CE: 3
Any: 3
CE: 23
LE: 44

Jag har alltså totalt 126 cm...figurer.

Jag hade 196 miniatyrer senast jag räknade... men det borde vara 194 nu, om det var 2 gubbar jag gav till Organ.

Jag har inte så många kort i något annat samlarspel, dock... Däremot har jag så här många olika CCG-spel:

Magic, Doomtrooper, Guardians, Pokemon, Xxxenophile, Netrunner, L5R, Middle Earth ööööh... och så har jag nog något enskilt Yu-Gi-Oh-kort, och något enskilt Rage-kort också.

Synd att vi köpte så många kortspel i föreningens räkning, för annars hade jag haft många-många fler.

Jag har:

Allt som släppts till Dod6
Allt som släppts till Mutant: UA
Allt som släppts till Warcraft d20 (utom nya regelboken WoW)
Allt som släppts till Chronopia utom en modul
400-500 figurspelsfigurer, majoriteten i tenn och till Warzone
1 Magickort
2 DDM-minis
7 Pirates-skepp
Alla fraktioners färgstatkort till Warmachine (det är alltså motsv. statkort som till DDM), i runda slängar 300 kort.

Jag landade på 223 Minis, men jag skall köpa 16 till i morgon. Då går jag om dig! :gremgrin:

Ajustja …

Förutom de hederligt inhandlade och de fådda promo-figgarna har jag en kartong med ett par hundra gubbar (Dragonblade Ninjas, Deathlocks, Renegade Warlocks och Large Air Elementals) stående i mitt vardagsrum.

Back