Nekromanti Hur många användare finns registrerade på rollspel.nu?

Status
Not open for further replies.
Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
Hej!
Hur många användare totalt finns registrerade på rollspel.nu? Det är ju inte så många som verkar aktiva i trådarna, vilket är synd tycker jag. Jag funderar på att bjuda in några av mina vänner hit och be dem vara lite aktiva i trådarna. Ju fler, desto bättre, eller hur? Och sedan får ju mina inlägg lite fler likes också, vilket jag lever för.
 
Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
ceruleanfive;n325590 said:
Så många? Det brukar typ vara runt 100 på sidan (inklusive inloggade) när det är någon het tråd på gång. Var är alla andra? Har de tappat sugen på rollspel? Hur kan man locka tillbaka folk? Tänk vilket forum det skulle kunna vara med kanske 500 på sidan?
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Grisodlar'n;n325585 said:
Hej!
Ju fler, desto bättre, eller hur?
Det beror väl på vad dom tillför?
Inte för inte man ibland säger: ”Less is more”.
 
Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
Lightshy;n325606 said:
Det beror väl på vad dom tillför?
Inte för inte man ibland säger: ”Less is more”.
Om inte annat kan det vara bra för gruppdynamiken på ett forum. Men du kanske har rätt? Det kanske är det som är forumets målsättning. Less is more. Det går bra att samtala med sig själv i spegeln också så får man alltid rätt svar.

Nej, jag ska nog allt tipsa några riktigt goda vänner om det här rollspelsforumet. Det kommer att bli jättebra.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,014
Location
Ereb Altor
Grisodlar'n;n325609 said:
Om inte annat kan det vara bra för gruppdynamiken på ett forum. Men du kanske har rätt? Det kanske är det som är forumets målsättning. Less is more. Det går bra att samtala med sig själv i spegeln också så får man alltid rätt svar.

Nej, jag ska nog allt tipsa några riktigt goda vänner om det här rollspelsforumet. Det kommer att bli jättebra.
Problemet är att du säger detta som ett hot. Är det så genomtänkt tycker du?
 
Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
Måns;n325613 said:
Problemet är att du säger detta som ett hot. Är det så genomtänkt tycker du?
Det är ju du som tolkar det konstigt. De är rollspelare de också. Att de sedan kanske är lite extra måna om att jag inte blir nätmobbad eller utfryst på forumet är p g a att de är äkta vänner.
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Grisodlar'n;n325609 said:
Om inte annat kan det vara bra för gruppdynamiken på ett forum. Men du kanske har rätt? Det kanske är det som är forumets målsättning. Less is more. Det går bra att samtala med sig själv i spegeln också så får man alltid rätt svar.

Nej, jag ska nog allt tipsa några riktigt goda vänner om det här rollspelsforumet. Det kommer att bli jättebra.
Kan inte svara för dig, men jag använder forumet främst för att bolla saker eller få information som inte kommer från de jag spelar med (vänner) i vanliga fall.
Just pga att slippa prata med en spegel, då ett liknande försök att bolla saker eller få information i med mina vänner blir ganska samma, samma & inte tillför så mycket nytt.
Några av dessa vänner hänger också här på forumet.
men vi diskuterar inte så mycket här, utan tar med oss ideer & frågeställningar tillbaka till våra grupper i verkliga livet och pratar om det där.
 
Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
Lightshy;n325624 said:
Kan inte svara för dig, men jag använder forumet främst för att bolla saker eller få information som inte kommer från de jag spelar med (vänner) i vanliga fall.
Just pga att slippa prata med en spegel, då ett liknande försök att bolla saker eller få information i med mina vänner blir ganska samma, samma & inte tillför så mycket nytt.
Några av dessa vänner hänger också här på forumet.
men vi diskuterar inte så mycket här, utan tar med oss ideer & frågeställningar tillbaka till våra grupper i verkliga livet och pratar om det där.
Ja, det är ju fint. Men jag känner att många av de aktiva på forumet är vänner IRL. Så jag vill kanske uppleva något liknande fint. Vad är då finare än att fråga mina vänner IRL om de är lite sugna på att joina detta forum? Då får ju jag också riktiga vänner på forumet. Det är väl inte fy skam det heller?
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Som jag sa i första inlägget:
Det beror väl på vad dom tillför?

Det får du avgöra.
Är det bara för att ge dig like’s som du säger.
Eller att ni ska fylla upp trådar med saker ni lika gärna kan ta hemmavid IRL, så kan jag tycka att det inte tillför forumet speciellt mycket.
Men annars är dom gärna välkomna för min del.

Sedan tror jag att många här på forumet känner varandra IRL just på grund av forumet.
För min egen del har jag de 2 senaste åren på GothCon ansträngt mig för att verkligen hamna i spelgrupper med folk från forumet för att lära känna dom i verkliga livet.
 

ÅkeZorkh

Problematisk fiskhandlare från Bretagne
Joined
16 Dec 2018
Messages
485
Grisodlar'n;n325609 said:
Om inte annat kan det vara bra för gruppdynamiken på ett forum. Men du kanske har rätt? Det kanske är det som är forumets målsättning. Less is more. Det går bra att samtala med sig själv i spegeln också så får man alltid rätt svar.

Nej, jag ska nog allt tipsa några riktigt goda vänner om det här rollspelsforumet. Det kommer att bli jättebra.
Kör bara. Att more is more säger sig självt, allt annat är snobberi. Har försökt aktivera lite vänner också, men dom drabbas av allergiska attacker orsakade av svår misantropi av att anträda detta eminenta diskussionsforum, så jag får ensam flyta runt här och vända andra kinden till som nån sorts wrnu-jesus "for the team".
 
Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
Lightshy;n325633 said:
Som jag sa i första inlägget:
Det beror väl på vad dom tillför?

Det får du avgöra.
Är det bara för att ge dig like’s som du säger.
Eller att ni ska fylla upp trådar med saker ni lika gärna kan ta hemmavid IRL, så kan jag tycka att det inte tillför forumet speciellt mycket.
Men annars är dom gärna välkomna för min del.

Sedan tror jag att många här på forumet känner varandra IRL just på grund av forumet.
För min egen del har jag de 2 senaste åren på GothCon ansträngt mig för att verkligen hamna i spelgrupper med folk från forumet för att lära känna dom i verkliga livet.
Många här är ju kollegor också. Bara en sån sak. De saker jag och mina kompisar diskuterar hemmavid IRL kan mycket väl vara matigt för det här forumet. Tanken är ju inte att vi skulle starta trådar där bara vi skriver till varandra. Men lite likes, ryggdunkningar och lite moralisk support kan ju vara skönt även för mig.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Ska bli spännande med lite mer röj här. Jag antar att det blir fler av din typ. Lite fler konservativa SD:are, och vad man brukar kalla för mansgrisar(innan mods går i taket, jag citerar bara hur Grisis beskriver sig själv). Jag har inget emot lite mer pluralism!
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,149
Blir det fler intressanta trådar är det positivt. Blir det fler ointressanta trådar...inte så mycket...
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Vad fan. Nu är det bara passivt-aggressivt muck fram och tillbaks.

Jag låser tråden.
 
Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
Cassius;n325649 said:
Ska bli spännande med lite mer röj här. Jag antar att det blir fler av din typ. Lite fler konservativa SD:are, och vad man brukar kalla för mansgrisar(innan mods går i taket, jag citerar bara hur Grisis beskriver sig själv). Jag har inget emot lite mer pluralism!
Det blir nog lite blandat folk, politiskt sett, men folk med lite mer stake och agens om man säger så.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
OBS! Grisodlar'ns inlägg postades exakt samtigt som mitt, så det får står kvar.
 
Status
Not open for further replies.
Top