Nekromanti Hur lagom är du? [Länk]

G

Guest

Guest
Re: Mindre än ni, beigea twinks

Jag hatar både puckade test och sådana här meningslösa »vad gillar du för navelluddsfärger«-bullshittrådar, så det passar ju fint att jag fick 43%...
Jaha jag tycker de är mysiga och jag fick samma som du, men jag är iallafall glad att jag fick det resultatet, för att lagom är så himla trist då är medlem av den grå massan bättre (grå är iallafall en helt ok färg).

/Zorbeltuss som inte är tillräkligt vanlig men aldeles för lagom.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Haha! Jag fick dig att svara! [NT]

Respekt för auktoriteter minsann så lite svensk är du trotsallt. :gremwink:
 

haltageten

Dum inuti huvudet
Joined
11 Apr 2004
Messages
578
Location
Stockholm
Försten som läser detta får ett gratis PM.

Och förresten så är jag 76% lagom.

- Jocke, ganska lagom.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
I see dead people

Lustigt jag tyckte precis tvärtom, kanske beror det på hur ofta folk kremeras men annars torde väl begravningar vara en ganska vanlig plats?
 

Saxifrage

Hero
Joined
7 May 2003
Messages
1,561
Location
Stockholm
Re: I see dead people

Jag gissar att många i undersökningen tagit farväl av en avliden anhörig. Det är väl lite åldersberoende, men om enkäten omfattat folk i tillräcklig ålder borde det vara rätt vanligt.

Eller så tolkade folk in ett underförstått "på TV"... :gremgrin:
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
I've only seen coffins

Alla begravningar jag varit med om har haft stängda kistor. När jag som liten knort ondgjorde mig över detta på min första begravning blev mina släktingar högst förskräckta.

(Och det har inte varit closed casket funerals i betydelsen att alla mina döda släktingar avlidit genom bombattentat eller aliensangrepp heller - ålderssvaghet eller sjukdom.)

Erik
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: 76 %

Lite förvånad är jag över att så många som 60 % av svenskarna säger sig ha sett en död människa. Jag har aldrig sett någon vilket med tanke på min nuvarande sysselsättning (äldreomsorg) är något av en avvikelse från det normala. Var ser alla butiksanställda, restaurangbiträden, snickare, kontorister och processtekniker de döda?
Det kommer efterhand som du blir äldre. Tyvärr.

Räknas zombies?
 

Saxifrage

Hero
Joined
7 May 2003
Messages
1,561
Location
Stockholm
Re: Öppna kistor...

Jag syftade snarare på att ta farväl av nyligen avlidna anhöriga på sjukhus. Men det kanske inte är så vanligt som jag tror?

Annars är väl "open casket" rätt ovanligt i Svea.

Det lärorika häftet "Instruktion för krigsgravtjänst" specar förresten att vanställda soldatlik ska spikas in i kistor som förses med texten "Får ej öppnas". Ordning och reda i gröna firman.

/Sax, morbid?
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,922
Location
Sandukar
Re: Talla på liken

Jag syftade snarare på att ta farväl av nyligen avlidna anhöriga på sjukhus. Men det kanske inte är så vanligt som jag tror?

De två lik jag har sett har varit på sjukhus. Och jag kan instämma med Rosen att det är skillnad på lik och uppfixat lik. Jag fick dessutom ta på ett av liken (vilket var mycket bra för mig känslomässigt i sorgearbetet, rekommenderas) och det kändes verkligen inte som att ta på en levande person. Och nu snackar vi döda som bara har varit så i någon timme eller två.

*brrrr*
 
Top