Hur löser ni årets Gothcon?

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Just ja, viktigt att tänka att det är GothCon som har konvent. Vrållådan kan komplettera lite, men styr gärna så mycket som möjligt till GothCon!
 

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
Om det finns intresse kanske jag borde ha en session där jag pratar om Whitehack 3, nu när jag ska lansera spelet i Sverige för första gången? Hur funkar det? Kommer spelmakare kunna ha egna rum?

C, som ännu inte kollat upp påsken
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,235
Om det finns intresse kanske jag borde ha en session där jag pratar om Whitehack 3, nu när jag ska lansera spelet i Sverige för första gången? Hur funkar det? Kommer spelmakare kunna ha egna rum?

C, som ännu inte kollat upp påsken
Inget bestämt, då ett arr inte är anmält. Men det jag skulle föreslå är att ha en egen kategori på Discord, med flera spelskaparrum där vi kan "bryta ut" till andra diskussioner där det behövs, samt en textkanal.
 

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
Inget bestämt, då ett arr inte är anmält. Men det jag skulle föreslå är att ha en egen kategori på Discord, med flera spelskaparrum där vi kan "bryta ut" till andra diskussioner där det behövs, samt en textkanal.
Är det för sent att anmäla ett arr? Jag skulle kunna göra typ en workshop/föreläsning om erfarenheterna från Whitehack. Det har (till min förvåning) blivit ett ganska stort spel, och det mesta med spelet och hur jag gjort med det är raka motsatsen till vad som brukar lyftas fram som goda råd till independent-makare. Tänker att det kanske kunde vara kul!

Föreslår

Christian
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,235
Är det för sent att anmäla ett arr? Jag skulle kunna göra typ en workshop/föreläsning om erfarenheterna från Whitehack. Det har (till min förvåning) blivit ett ganska stort spel, och det mesta med spelet och hur jag gjort med det är raka motsatsen till vad som brukar lyftas fram som goda råd till independent-makare. Tänker att det kanske kunde vara kul!

Föreslår

Christian
Maila till arrangemang@gothcon.se och fråga, tror absolut det ska gå bra!
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,181
Jag tycker en föreläsningsserie skulle vara superkul!
Verkligen. Sånt som är svårt att hinna med på vanliga Gothcon (som besökare) och kanske att få ihop publik till (för arrangören).
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
Jag hade tyckt att det var ASMYSKO!

Men det finns ju folk som gillar AP-poddande, och det har varit live-spel på scener och grejer på konvent förr, så det finns säkert folk som tycker att det är kul att visa upp spelande också.
Vid spel på konvent så har jag inte upplevt att det varit jätteovanligt att folk kommit förbi och lyssnat in.
 

IcarusDream

Anti-populist
Joined
9 Jan 2007
Messages
1,033
Location
Carapalea
Jag kommer spelleda två pass av mitt OSR-äventyr Dödsvandrarnas dal. Jag brukar köra tre pass på Gothcon vanligtvis, men tänkte att två räcker i år. Anmäl er gärna så spelar vi kanske ihop och har roligt :)
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
Så där, då var det avgjort! Jag kommer prata på fredagen 15.00--16.00. Evenemanget finns nu på listan för den hugade!

Stort tack igen för hjälpen!

Hälsar

Christian
Sidan med Föreläsningar och Workshops verkar dock trasig?
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,256
Jag kommer att spelleda ett pass på Gothcon och har lite funderingar över hur det kommer att fungera rent tekniskt.
När jag spelleder online brukar jag använda Foundry VTT för rollformulär och tärningsslag. Men jag vet att Foundry kan sluka bandbredd och att det kan lagga för folk som inte har snabbt bredband.
Så jag måste ha en backup-plan tänker jag. Tärningsslag går att sköta direkt i Discord, men finns det något bra sätt att dela rollformulär? Som inte kräver att användaren loggar in, vilket man måste på exempelvis roll20 och astral.
Kan man bjuda in gäster till en miro-bräda enkelt exempelvis?
 
Top