Hur lång var det längsta rollspelskampanj du spelat?

Hur lång var den längsta rollspelskampanj du spelat?

• 145+ spelmöten

Votes: 4 9.3%
  • 97-144 spelmöten (upp tillmotsvarande 1 spelmöte per månad i 12 år)

Votes: 6 14.0%
  • 49-96 spelmöten (upp till motsvarande 1 spelmöte per månad i 8 år)

Votes: 16 37.2%
  • 25-48 spelmöten (upp till motsvarande 1 spelmöte per månad i 4 år)

Votes: 9 20.9%
  • 13-24 spelmöten (upp till motsvarande 1 spelmöte per månad i 2 år)

Votes: 6 14.0%
  • 6-12 spelmöten (upp till motsvarande 1 spelmöte per månad i 1 år)

Votes: 0 0.0%
  • Upp till 6 spelmöten

Votes: 1 2.3%
  • Jag bara drömmer om att spela kampaner

Votes: 0 0.0%
  • Jag är inte intresserad av kampanjspel

Votes: 1 2.3%

• Total voters
    43
När vi plöjde igenom allt som släpptes till Mutant Undergångens Arvtagare tror jag att vi rackade upp säkert hundra spelpass över alla åren. Detta med samma rollpersoner genom hela rubbet!
Numera har jag nog svårt att hålla intresset uppe i mer än 15 sessions. Det finns så mycket annat jag vill spela!

Min pågående remix av The Enemy Within är om jag räknat rätt uppe i 138 spelmöten och det lär bli ett gäng till (vi har precis börjat den femte och sista "säsongen" och den lär inte bli kort).

Curse of Strahd-kampanjen som jag spelade i fram till häromåret kan möjligen ha haft fler spelmöten då de var kortare och tätare, men klart färre speltimmar.

Last edited:
Ingen aning. Alla riktigt långa var ju väldigt länge sedan; de senaste typ 20 åren eller så har jag ju bara spelat väldigt korta kampanjer på typ 15-20 möten eller nåt. Men jag är ganska säker på att jag spelat längre än så…

Ditt svar, och din chock, fick mig att börja. Jag har nu gjort en excel.
Jag gör det delvis för att jag har så dåligt minne. Jag listar också alla spelmöten med dag, plats och deltagare. De är kul i efterhand att läsa.

Och så gör jag det delvis för att jag gillar Excel ...

79 är mitt rekord, och jag har för avsikt att aldrig överskrida det, eller ens matcha det igen. Det var helt enkelt något för länge.

Curse of Strahd (D&D 5e) landade på runt 25 speltillfällen á 5 timmar varje vecka. Och en final på 12 (!) timmar. The Dark of Hot Springs Island (kört med The Black Hack) var ungefär lika många tillfällen men 3 timmar var. Det är nog de två längsta. Sen har det varit mellan 7-15 speltillfällen per kampanj för resten skulle jag gissa.

Vi har spelat UVG sen hösten 2022, men jag har inte den blekaste aning om hur många spelmöten det egentligen blivit. Tror vi har spelat mellan 1-2 spelmöten per månad i medel, definitivt inte mer än så, ibland evt mindre. Gissningsvis runt 40 möten, kanske??

Generellt är jag ointresserad av långa kampanjer - det känns som man börjar märka av regelsystemets begränsningar för hur RP kan utvecklas o förändras, av spelvärldens begränsningar, formatets begränsningar (om det så är grottor, hexar, eller rymd-luffande), eller så börjar man tröttna på SLs interna logik (som ju underligger spelvärlden), eller på sina medspelare. Eller på genren.

Men just UVG-kampanjen ger bara mersmak. Oklart exakt vad som klickat där. Har aldrig spelat nåt längre än max ett år annars, typ 30 spelmöten, och oftast max 15 spelmöten. Eller rentav kortare.

Svarade inte på enkäten för jag hittade inget bra alternativ - vet verkligen inte var vi ligger i antal spelmöten med UVG.

Jag gör det delvis för att jag har så dåligt minne. Jag listar också alla spelmöten med dag, plats och deltagare. De är kul i efterhand att läsa.

Och så gör jag det delvis för att jag gillar Excel ...
Jag gillar excel när man ska föra hyfsat noggrann bok över tid in-game, som i hexkräl etc. Annars brukar det inte bli av, på gott o ont.

Jag gissar på över 50 spelmöten men under 100. Och det är tveksamt om det kan kallas kampanj och inte bara en serie äventyr som spelades med samma spelare och rollpersoner. Det var hur som helst till Drakar och Demoner (Expert).

Back