Nekromanti Hur länge kör ni med samma rollpersoner.

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,583
Inte nödvändigtvis

Det kan ju mycket väl vara on topic för forumet, men utanför vad som diskuteras på tråden.

Jag tycker det är en bra markering för att visa att man har något som iofs är viktigt att diskutera, men är ett sidospår från resten av diskussionen.
 
Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
Re: Inte nödvändigtvis

Jag tycker det är en bra markering för att visa att man har något som iofs är viktigt att diskutera, men är ett sidospår från resten av diskussionen.
Varför bara inte starta en ny tråd?
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,583
Re: Inte nödvändigtvis

Varför bara inte starta en ny tråd?
Därför att det hänger ihop logiskt med den innevarande tråden, även om man lämnat det ursprungliga ämnet.
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
När tröttnar man?

Jag själv tröttnar oftast när jag tycker att min karaktär är för ensidig och färglös. Naturligtvis gör det jag det bästa av situationen innan jag kommer till den slutsatsen, men ibland är det helt enkelt så att jag har gjort en "tråkig" rollperson, eller så får jag en vision av en karaktär jag mycket hellre skulle vilja spela. Då brukar in rp snabbt lämna de andra äventyrarna, pga olika orsaker.
Överlag händer det dock inte särskilt ofta, men jag är helt klart den av oss i min gamla spelgrupp som oftast har gjort nya karaktärer.
De andra gör en karaktär och spelar den som de vill. De verkar aldrig tröttna på sina karaktärer.

/Skuggvarg
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Apropå ingenting och höga FV

När vi spelade DoD Expert, blev alla rollpersoner snabbt hjältar i "Slå Eld" och "Fiska", två billiga färdigheter som man alltid använde så fort man skulle slå läger för kvällen.

/Skuggvarg
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Troberg har rätt [OT]

Jäklars, det här blev OT överstyr, men jag antar att det är jag
som skall få tegelstenar i huvudet - Lessen.

Det var en slags tagg för att markera att jag hade startat något
nytt och intressant i en tråd som på något sätt höll ihop med
övriga tråden och som ett svar på en tidigare användares
meddelande som gav upphov till en ny fräsch idé.

Arvidos diggade dock inte konceptet :gremwink:

/Alexander Gyhlesten
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,583
Alltid, sån är jag! [ANT]

Såvitt jag kan se så är min åsikt definitionen på rätt. Tyvärr är inte alla lika upplysta. :gremshocked:

Arvidos diggade dock inte konceptet
Jag vet hur det är. En del gillar inte mina försvenskningar av utländska förkortningar (exempelvis lmao -> sram).
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Inte nödvändigtvis

"Därför att det hänger ihop logiskt med den innevarande tråden, även om man lämnat det ursprungliga ämnet."

Men då är det inte 100 % OT längre :gremsmirk:.

*tycker att det är överflödigt (och du kan inte ge mig en etta för det nu! HAHAHA! :gremgrin:)*
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Ugh!

Det var två indianer som satt i en wigwam och rökte fredspipa. Den ene indianen drog ett bloss och sa "Ugh!" och räckte över pipan till den andre.

Den andre indianen drog ett bloss och sa "Ugh!" och räckte tillbaka pipan till den förste.

Den förste indianen drog ett bloss och sa "Ugh!" och räckte över pipan till den andre.

Den andre indianen drog ett bloss och sa "Ugh!" och räckte tillbaka pipan till den förste.

Den förste indianen drog ett bloss och sa "Ugh!" och räckte över pipan till den andre.

Den andre indianen drog ett bloss och sa "Ugh!" och räckte tillbaka pipan till den förste.

Den förste indianen drog ett bloss och sa "Ugh!" och räckte över pipan till den andre.

Den andre indianen drog ett bloss och sa "Ugh!" och räckte tillbaka pipan till den förste.

Den förste indianen drog ett bloss och sa "Ugh!" och räckte över pipan till den andre.

Den andre indianen drog ett bloss och sa "Ugh, ugh!" och räckte tillbaka pipan till den förste.

Då röt den förste indianen, "Håll dig till ämnet!"

"*och du kan inte ge mig en etta för det nu! HAHAHA!*"

Du kan få en varning om du vill som plåster på såren. :gremwink:
 

Pratkvarnen

Veteran
Joined
24 Sep 2002
Messages
8
Location
Ludvika
Jag försöker ha mina karaktärer så länge som möjligt. Jag är så dåliga på att komma på nya rollspelskaraktärer att jag måste hålla i mina karaktärer stenhårt. Det är helt klart roligt att se när de utvecklas och bli bättre än de nya karaktärerna som tillkommer från många andra hela tiden.
_____________________________________
 

Aceod

Veteran
Joined
7 Dec 2002
Messages
48
Location
Uppsala
Tja... min mutantkaraktär har jag haft i lite mer än 5 år nu.
Vanligtvis brukar jag bli less när mina gubbar bli övermänskligt bra och drar tillbaka dem... gör en ny karaktär och spelar med den istället. Jag ser inget nöje i att vara überbra.
 

Aceod

Veteran
Joined
7 Dec 2002
Messages
48
Location
Uppsala
När man har en spelgrupp som gör dumma rentav idiotiska saker relativt ofta sker det en hel del dödsfall.

Tex. som att försöka sticka ett svärd i den mkt berömde riddarhjältens hals...
 

Aceod

Veteran
Joined
7 Dec 2002
Messages
48
Location
Uppsala
Tröttnar...

Själv tröttnar jag på karaktären när jag står högt över de "vanliga dödliga". Då känns det ofta som att man inte har mer att utveckla på gubben. Det gäller att hitta nya saker på karaktären att utveckla.
 

Johan Granberg

Swordsman
Joined
26 Nov 2000
Messages
757
Location
Umeå
Re: Krabbfiske 4 life.

Det där är ju helt och hållet olika från spelare till spelare, man kan inte förvänta sig att alla skall vara trista och göra samma karaktärer hela tiden och dessutom rollspela dåligt genom att använda sig av info som karaktären inte har.
 
Top