Nekromanti Hur hamnade du här?

Magnum_UBBT

Warrior
Joined
21 Dec 2000
Messages
258
Location
Norrköping (Jämte i hjärtat)
Svårare än så är det inte, hur hamnade du här?

Bara under maj månad noterade jag över 100 nya reggade medlemmar. Några kanske är bougus men säkert långt ifrån alla.
Själv råkade jag snubbla in på rollspel.nu någon gång i december 2000, reggade ett nosensnamn och kollade in sidan. Sen blev man kvar.
Vad är din historia?

/Magnus
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Jag var inne i en spelbutik och såg ett papper med nya spel från Rävspel. Tyckte att Gondica lät intressant och sökte på nätet. Efter att ha kollat in Gondica-materialet på sidan så tyckte jag att rollspelshobbyn lät rolig igen; har fanns det många finurligheter som fick det att vattnas i min mun. Vi återtog rollspelandet i min forna grupp och så vitt jag minns så var det via Rävspels sida som jag kom till wrnu. Jag gillade särskilt rollspelsmakande-forumet (och skräckspelsforumet) och reggade mig snabbt.
 

Selly

Level 5 Laser Lotus
Joined
10 Apr 2001
Messages
1,450
Location
Stockholm
Själv blev jag insläpad av Carniel under nån mindre underhållande lektion. Inte en särskilt underhållande historia, but that’s the way it is.
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
Har för mig att jag hamnade här då jag sökte efter något om Trollvinter, kom då in på rollspelssmedjan, och länkade mig sedan vidare. Men minnet börjar bli dåligt så här på äldre dagar...

/Ulfgeir
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,900
Location
Barcelona
Jag var med på tiden innan www.rollspel.nu fanns. Då låg forumet på Gardeners hemsida The Yard och när forumet flyttade så flyttade jag med. Till The Yard kom jag genom att delta i ett stafettskrivningsprojekt som Olle höll i, som jag i sin tur hittade genom en länk på Passagens klotterplank, men min insats där är inget jag är stolt över så det ska vi inte tala närmre om :gremsmirk:. (I was t3h n00b)
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Inget roligt här inte. Länk från Neogames, till deras officela forum. Sedan så skrev jag bara på Eonforumet väldans länge ( läste inte ens dem andra.) Har för mig att jag en dag blev less på att det inte fanns något nytt på eon forumet och började läsa på det allmänna rollspelforumet (allmän, ännu ett ofeministiskt ord, från och med nu så blir vi väl tvugna att skriva allkvinnligt minst 50% av fallen :gremgrin:).

och på den vägen är det.

/Marcus som flummar om överdriven feminism (Vet igentligen inte varför heller)
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Tror att jag hittade den här sidan av en ren slump -99. dock så såg sidan lite annorlunda ut då, komer inte riktiggt ihåg hur den såg ut då..
Sedan så uppdaterades den & jar reggade mitt namns som jag har nu... Sedan så har man blivit kvar här...

/ Johan K, som noterade lite esnt att man hade haft 5-årsjubileum här för ett tag sedan
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Jag har faktiskt ingen aning. Jag minns inte alls. Jag tror faktiskt att jag har en minneslucka på ett år mellan -99 och -00. Jag tror att Gardener utsatte mig för ondskefulla experiment och sedan vaknade jag upp på forumet. Fakta är iaf att jag var med från första början, och sannolikt på The Yard också - vet ej hur länge dock. Någon som minns den tiden och, mot förmodan, mig, får gärna berätta vad fasen jag sysslade med :) Typ Gardener.

/RipperDoc - ska ringa Mulder och be honom kolla upp det
 

Dewain

Veteran
Joined
27 Oct 2004
Messages
116
Location
Torekov;Bjärehalvön, skåne
Hmm, jag fick höra en massa om wrnu av mina vänner och även min sambo som har reggat sig här (men är aldrig inne). :gremsmirk: Iom allt trevligt jag hörde om forumet så blev jag nyficken, tänkte att jag skulle se vad som diskuterades och fastnade...

/Dewain glad över att hon tog beslutet att titta in på wrnu i oktober -04. :gremlaugh:
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,534
Location
Helsingborg
Några fler individer har svarat i denna tråd.. Själv ska jag vara lite tråkig och bara länka till ett gammalt inlägg, där det mesta om mitt anländande förklaras..

/Han som snart kommer vara dubbelt så gammal som han var när han skrev det sista länkade inlägget
 

Yheela_UBBT

Veteran
Joined
21 Mar 2005
Messages
100
Jag hade inget att göra på jobbet, halkade in på sidan och som den rollspelsnerd man är gick jag med... :gremgrin:

And I've never looked back!

:tekopp:
 
Joined
23 May 2005
Messages
78
Location
Hässleholm (och Kristianstad)
Jag köpte Eon-boxen och gav mig sedan ut på nätet i förhoppningen att finna människor att diskutera det med. Man hittade rollspel.nu och sen var man ju fast. Läser så gott som alla inlägg på Eon-forumet, men skriver inte så ofta.
 
Top