Nekromanti Hur gör man labyrint ställen spännande

Cube

Veteran
Öhhh... alla här har antagligen redan spelat och skrivit om vilthjarta men jag tänkte bara delge mina tankar om och en fråga om det:
Jag tycker det var bra och allt, mina favoriter var dvärgarna (Boje och dom där), men ta tex dvärgkumlet, (alltså en labyrint typ) det är svårt för spelarna att...
ja, rollspela när jag hela tiden var tvungen att berätta hur vägarna svängde och hur långa de var, så, har någon tips på hur man kan få stora labyrint ställen mer spännande?????

....they exist to cease....

Warduke

Warrior
Det bästa sättet att få grottkomplexen i sig att bli spännade är att fylla dem med tillräckligt med intressanta saker för att det inte ska framstå som gångar och korridorer till förbannelse. Delar av sönderslagna vapen som tecken på strid, olika kukturella yttringar, mosaiker och målningar som visar vad det är för något som bor eller har bott där... Ge dem lite utmaningar, monster, folk att prata med, dörrar som måste forceras... Locka med skatter... förvirra dem med ljud... beskriv allt så gott du kan, den instängda luften, kylan (eller värmen), spindelnäten, hur deras framfart hörs och kommer tillbaks i form av ekon, droppande vatten.

SK LOKE - 15 ÅR. SK LOKES LUNTA - 10 ÅR.

Cube

Veteran
ok, shyst. tack för de asbra tipsen!!! *bugar och tackar*

....they exist to cease....