Nekromanti Hur gör jag min Fighter rolig att spela?

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
I Kingmaker till PF spelar jag just nu en Fighter (Two Handed-arketypen) på level 12. Det är en ren maskin av smärta och död som piskar ut helt ohyggliga mängder spö varje runda så länge det finns något att slå på. Det är inte ofta som något överlever en full round action.

Men efter 12 levlar har glädjen över gigantiska siffror och häftiga crittar försvunnit, så nu undrar jag vad ni har för idéer på hur det kan bli intressant igen.

Vad kan en STR-extremad fighter multiclassa till? Tips på Prestigeclasses? Feats man kan ha roligt med?
Och här är det inte någon optning jag är ute efter, men samtidigt måste ju nya saker faktiskt gå att användas på något sätt så paladin är ju helt borta eftersom ALLT de gör kräver CHA...

Så... Några förslag?
 

revault_UBBT

Veteran
Joined
1 Aug 2007
Messages
16
Det beror väl helt och hållet vad du vill ha för typ av karaktär. Hur ser det ut med övriga grundegenskaper? Fighters är ganska enkla att "multiclassa" med rogues eller rangers om man vill ha en karaktär som är lite överlevare eller "skummis". Jag har själv känt liknande med en Fighter/ranger karaktär som jag spelade i 3.5. När man kommer upp till lvl 11-13 så händer det inte så mycket mer spännande.
 

Fredrik.Q

Veteran
Joined
30 Jun 2012
Messages
16
Location
Uppsala,Sverige
Du kunde fundera över att ta några levlar i Barbarian.
Då blir du både skogsmulle och du får lite fler grejor att leka med, I form utav Rage powers. Du kommer också att fortsätta dela ut smisk eftersom Barbarians också är en Full-BaB klass.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
Övriga grundegenskaper är rätt kassa.

Full STR, hyfsad CON, dåligt på resten (mellan 9-13 typ).
Jag tog aldrig mer än 12 i DEX eftersom jag ändå tänkte mig köra Full Plate och TWH Fighters aldrig får Armor Training.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,937
chrull said:
Övriga grundegenskaper är rätt kassa.

Full STR, hyfsad CON, dåligt på resten (mellan 9-13 typ).
Jag tog aldrig mer än 12 i DEX eftersom jag ändå tänkte mig köra Full Plate och TWH Fighters aldrig får Armor Training.
Jag har ju tillåtit andra i gruppen att justera sina grundegenskaper i efterhand, så om detta är ett viktigt problem för dig så tänker jag inte sätta mig på tvären. Huvudsaken är ändå att folk tycker om att spela sina rollpersoner.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
Jag vill inte bara döda fightern hur som. Ska Ellori dö ska det ju vara hjältedöden. Hon kan ju inte bara bli uppäten av någon sketen varg som någon annan idiot...

Men insikten om hur tråkigt det var att spela Ellori kom när jag nästan dog i klostret senast. Jag brydde mig inte.

... Och det råkar ju vara så att jag sitter och snickrar på just en häxa. Han/Hon kan kräkas insekter. Det är ju rätt ballt.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
Storuggla said:
"Han/Hon kan kräkas insekter."

Wtf bulemi


Storuggla, GNOM
Skrev jag verkligen Han/Hon? Hen ska det ju vara såklart...

Gnom? Nejnej. Men kanske Halvorch?
 

wallahad

Swordsman
Joined
25 Jan 2006
Messages
469
Location
Norsjö
Varför är Fightern ute på äventyr?

Varför har den inte gått tillbaka till civilisationen och tagit sig en Lord titel eller köpt sig en bit land?

Sätter man sig och funderar på varför man är ute och riskerar livet varannan dag istället för att ta sina 1.000tals guld och bosätta sig bekvämt så kommer du att få fram dina svar och även vilken väg du bör ta.

Är din plan att Fightern ska skydda de svagare? Som det moraliska svärdet 1 och 1 eller som Lord med ansvar för en hel byggd?
Hämnas en oförrätt? När kan det ske och vad händer om det lyckas?

Har en kobbold Wizard, han äventyrar för att skapa en plats i ett kungarike där hans fränder kan leva utan att kungens soldater ska dräpa dem så fort de syns. Den stora förhoppningen är att Kobolder i kungariket ska betraktas som medborgare. Bästa vägen dit har han sett är att utföra quests åt ett av de styrande husen i landet.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
Bra inlägg, men jag var enbart ute efter hur jag gör figthern roligare att spela i strid, med tärningsrullande och förmågor.

Hon är ju redan drottning, general och moder, bor i ett slott och regerar vid sin makes sida.

Din Kobold skulle vara välkommen i kungariket förresten, där är inte kobolder bara medhjälpare, flera av dem är hjältar och statyer har rest för att ära dem...
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,549
Location
Slätta
chrull said:
Din Kobold skulle vara välkommen i kungariket förresten, där är inte kobolder bara medhjälpare, flera av dem är hjältar och statyer har rest för att ära dem...
Era statyer är waaaay cooler än våra. Charter eller...? :gremsmile:

//Ram - kunde inte låta bli.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
Ram said:
chrull said:
Din Kobold skulle vara välkommen i kungariket förresten, där är inte kobolder bara medhjälpare, flera av dem är hjältar och statyer har rest för att ära dem...
Era statyer är waaaay cooler än våra. Charter eller...? :gremsmile:

//Ram - kunde inte låta bli.
Ja alltså, med statyer menar jag mest att vi kör en flesh to stone på alla kobolder, och ibland en stone to flesh för att ta dem på en promenad till nästa stad där det blir en flesh to stone igen... Asså...

:gremfrown:
 

wallahad

Swordsman
Joined
25 Jan 2006
Messages
469
Location
Norsjö
Avancerade statyer/pets alltså ;-)

Lite synd på så duktiga gruvarbetare.
Du behöver bara en fullblods drake så hoppar de på order eller när de tror att det hjälper.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
wallahad said:
Har du löst din fundering?
Nej inte helt. Måste planera till på söndag då det är leveldags då.
Funderar att ta Dazing Assault for lite debuffande, så jag kan göra något mer än att döda allt.
 
Top