Hur gör jag Ivanhoe nytt igen?

Kanske Nederländska TV-serien Floris
bf6c89e36bca70f78621d21cf5a82350.jpg

och franska Thierry la Fronde
c842592372792951bbcbdc2dc15292fa.jpg

Känns som om Ivanhoe lyckats bättre än motsvarande Arthur-filmatiseringar. Jösses, vilka kalkoner man sett: First knight, Ritchies King Arthur m fl.

Jag har ju hävdat länge att Excalibur i likhet med T. H. Whites Merlin åldrats baklänges. Jag var inte superimponerad av den först men för varje ny Arthurfilm som kommit sen dess ser den bättre och bättre ut...

Ok, så nu behöver vi ett Warriors-scenario i 1982 Ivanhoe. 😄
Hm. Bra idé. Inte så svårt. Spelarnas riddarhus anklagas falskeligen för ett lönnmord på en dignitär under ett större gästabud, och måste fly till den egna förläningen, jagade och ansatta av alla. De måste samtidigt lista ut vem som ligger bakom mordet och rentvå sin ätt.

Det måste väl ha gjorts något scenario baserad på Warriorsplotten? Känner bara till Bronx Resue till kommande Sewer Scum https://www.dicecats.com/static/media/bronx_rescue.c3a38669dc718aaefbfa.pdf

Hm. Bra idé. Inte så svårt. Spelarnas riddarhus anklagas falskeligen för ett lönnmord på en dignitär under ett större gästabud, och måste fly till den egna förläningen, jagade och ansatta av alla. De måste samtidigt lista ut vem som ligger bakom mordet och rentvå sin ätt.

Det måste väl ha gjorts något scenario baserad på Warriorsplotten? Känner bara till Bronx Resue till kommande Sewer Scum https://www.dicecats.com/static/media/bronx_rescue.c3a38669dc718aaefbfa.pdf
Fast en del av Warriors filmen är ju att gänget inte vet att de är jagade förrän en bra bit in i filmen utan antar att det bara är en fråga om normala stridigheter gäng emellan när de passerar andras territorier.

Fast en del av Warriors filmen är ju att gänget inte vet att de är jagade förrän en bra bit in i filmen utan antar att det bara är en fråga om normala stridigheter gäng emellan när de passerar andras territorier.
Lätt fixat. Ett giftmord. Alla skingras, men under färden hem märker truppen att fränder och neutrala blivit fientliga. En härold meddelar hur jakten på nidingarna går…

Back