Nekromanti Hur går det med Kult?

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,921
Location
Sandukar
P.eLL.e;n138544 said:
Kort fråga: om nya Kult nu ska översättas till engelska från svenska i slutet av januari, finns det möjlighet för svenska backers att köpa "ursprungsversionen" som PoD eller PDF?

Vi tittar på det, men just nu tror jag inte att det blir en svensk utgåva av spelet i samband med den Kickstarter-kampanj vi ämnar sjösätta i slutet av Februari. Det blir för mycket jobb på en gång som då riskerar att påverka kvaliteten på produkterna vi vill göra. Vi som gör spelet tycker dock att det vore coolt med även en svensk utgåva dock, så idéen är inte död. Men om det blir än så kommer den senare.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,003
Genesis;n138654 said:
Okej, så du menar "spel som inte är samberättande"? Då håller jag absolut med om din kommentar. :) Men det Vimes talar om, en "spännande sammankoppling mellan fiktion och system", är ju mer regel än undantag i samberättarkretsar.
Så ditt flrslag på term blir "särberättande"...?

:p
 

Southmountain

Veteran
Joined
22 Dec 2015
Messages
50
Kan ni inte lägga upp något på er facebooksida för Kult? Jag menar, börjar det inte bli dags att "hypa" det lite för de oroliga själar som ej läser rollspel.nu inför kickstartern?
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,921
Location
Sandukar
Southmountain;n139073 said:
Kan ni inte lägga upp något på er facebooksida för Kult? Jag menar, börjar det inte bli dags att "hypa" det lite för de oroliga själar som ej läser rollspel.nu inför kickstartern?

Absolut. Uppladdningen startar om knappt två veckor. :)
 

Southmountain

Veteran
Joined
22 Dec 2015
Messages
50
En fråga slog mig när jag läste KS uppdateringen om arketyper.

Jag ser att det bara finns en uppvaknad arketyp, dödsmagiker. Betyder det att drömvärldar och drömmagi inte kommer att vara med i grundboken?

/en orolig drömmare
 

jensofsweden

Stjärnmagiker
Joined
24 Mar 2014
Messages
380
Location
Birmingham, UK
har för mig att de skrev att endast en uppvaknad arketyp kommer finnas i Grundboken, dock kommer fler avslöjas i kommande moduler och äventyr. Tror även det stod något om att boken inhåller regler för att skapa egna arketyper, men vet inte om detta även gäller uppvaknade arketyper
 

Magnamund

Warrior
Joined
29 Jan 2015
Messages
398
Vilken tid startar kickstartern imorgon? Jag vill ogärna missa tillfället att köpa en special edt-utgåva.
 

P.eLL.e

MÖRK BORG Barkhäxan
Joined
30 Dec 2015
Messages
511
De har sagt ungefär kl 15. Jag är glad att jag inte känner någon stress över special ed.-utgåvorna.

Jag har också fattat beslutet att:
1. Om ingen definitiv info om svensk utgåva vid SENARE tillfälle kommer, struntar jag i kickstartern.
2. Om info kommer om en sådan, sympatiköper jag även engelsk utgåva.

Det kanske verkar fånigt, men för mig är kommunikation = good will/principfråga.
 

Magnamund

Warrior
Joined
29 Jan 2015
Messages
398
Jag vill absolut ha en svensk utgåva men kommer inte strunta i att stödja Helmgast pga nån princip. Att andra gör annorlunda stör förstås inre mig det minsta. Som manisk samlarnörd och KULT-fantast vill/måste jag verkligen ha böcker från den här kickstartern.
 

Southmountain

Veteran
Joined
22 Dec 2015
Messages
50
Jag (och mina besparingar) är glad att den version jag är mest sugen på, den vita elysium edition, inte är begränsad.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,921
Location
Sandukar
Magnamund;n159251 said:
Vilken tid startar kickstartern imorgon? Jag vill ogärna missa tillfället att köpa en special edt-utgåva.

Vi siktar fn på 15.00 svensk tid. Vi kommer att lämna definitivt besked i kväll eller morgon bitti. :)
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,921
Location
Sandukar
P.eLL.e;n159262 said:
De har sagt ungefär kl 15. Jag är glad att jag inte känner någon stress över special ed.-utgåvorna.

Jag har också fattat beslutet att:
1. Om ingen definitiv info om svensk utgåva vid SENARE tillfälle kommer, struntar jag i kickstartern.
2. Om info kommer om en sådan, sympatiköper jag även engelsk utgåva.

Det kanske verkar fånigt, men för mig är kommunikation = good will/principfråga.
Vår status för en svensk utgåva är såhär - vi skulle gärna vilja göra en, och det är lite lättare då råmanuset är på svenska. Dock är det i dagsläget inget bestämt. Och varje språkutgåva är ett helt eget projekt - resurs- och tidsmässigt - och därför så måste vi prioritera hela tiden, och nu ligger fokus på den engelska utgåvan och den stundande kickstartern. Jag vet inte om detta var svaret du önskade, men så ser det ut just nu.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,548
Location
Fallen Umber
Är alla utgåvor utöver de båda med ängelbilden begränsade? Jag tänker främst på den vita Elysium-utgåvan som jag har siktet inställt på. Det känns relevant att veta hur mycket jag måste vara på helspänn i morgon. :)
 

P.eLL.e

MÖRK BORG Barkhäxan
Joined
30 Dec 2015
Messages
511
Big Marco;n159369 said:
Vår status för en svensk utgåva är såhär - vi skulle gärna vilja göra en, och det är lite lättare då råmanuset är på svenska. Dock är det i dagsläget inget bestämt. Och varje språkutgåva är ett helt eget projekt - resurs- och tidsmässigt - och därför så måste vi prioritera hela tiden, och nu ligger fokus på den engelska utgåvan och den stundande kickstartern. Jag vet inte om detta var svaret du önskade, men så ser det ut just nu.

Hej!
Japp, jag nöjer mig med det svaret och förstår nu dilemmat. Blir censurerade illusionsutgåvan för min del, då jag tycker den är mer spännande än bröstbilden. :)

Vi får se hur hur lång tid det tar för er att nå målet i kickstartern. Jag gissar på max en timme.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,921
Location
Sandukar
Tony.Meijer;n159391 said:
Finns det några priser på spec. edition böckerna än?

Inte än. Men vi har hela spannet från "standard editions" till "super-rare collector's editions", och sällsyntheten påverkar priset.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,921
Location
Sandukar
Dimfrost;n159413 said:
Är alla utgåvor utöver de båda med ängelbilden begränsade? Jag tänker främst på den vita Elysium-utgåvan som jag har siktet inställt på. Det känns relevant att veta hur mycket jag måste vara på helspänn i morgon. :)

Illusion, Enlightened samt Elysium är obegränsade utgåvor. Alla övriga är begränsade. :)
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,085
Vart är crowdfundern? Ska den inte komma upp idag!? Orkar inte vänta längre... :=)
 
Top