Nekromanti Hur går det med figarna?

Tobias Eliasson

Veteran
Joined
29 Oct 2001
Messages
93
Location
Göteborg
Vi håller på och diskuterar det hela, just nu håller jag på att göra om upplägget för figurspelet, inte spelet i sig, utan hur hela produktlinjen figurspel kommer att se ut. I samband med det så funderar vi på hur vi ska sälja figurerna, hur många det ska vara i ett paket etc. Det är sådant som vi måste bestämma innan vi går och beställer massa figurer.
Räkna med en ny dagbok från mig inom kort, som ni som vanligt hittar på hemsidan, www.rollspel.com
 

MDF

Veteran
Joined
19 May 2004
Messages
112
Location
Jönköping city
tack, hoppas att det går bra då!
att tänka på de som studera, de har kanske inte så mycket pengar, så för många figar i ett paket ökar ju också priset.
 

Tobias Eliasson

Veteran
Joined
29 Oct 2001
Messages
93
Location
Göteborg
Jodå, att det ska vara prisvärt ligger rätt högt upp på min lista, det är väl främst olika förpackningslösningar som jag funderar på nu. Ska varje figur säljas löst eller i mindre grupper och isåfall: hur stora grupper? Hur kan man packa dem på ett smart sätt som inte kostar allt för mycket?
 

MDF

Veteran
Joined
19 May 2004
Messages
112
Location
Jönköping city
jå ganska så lätt, en liten påse med 2st figar i, sedan tar man bara en häfftapparat och viker ner 1-2ggr KLICK en häffta så är det klart.
Tycker jag låter billigt och bra, sedan en liten klister dekal om vad det är i, exp= [Apsaroke: 1Stående + 1knästående]
duger helt för mig, och under semmester är detta så lätt att väm som hellst kan jobba me det!
vill du ha fler förslag så kan jag skriva dom,
Lycka till nu ! ,
från en som längtar!
 

Tobias Eliasson

Veteran
Joined
29 Oct 2001
Messages
93
Location
Göteborg
Det du beskriver är ett av de förslagen som har dykt upp, men det finns fler. Det som du beskriver funkar bra för oss, när säljer på konvent, mindre bra för butiker som gärna vill ha boxar eller blisters.
Det är främst en kostnadsfråga, och en fråga om upplaga/pris.
 
Top